شناسهٔ خبر: 28274221 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شکارچیان متخلف دو میلیارد ریال به محیط زیست آسیب زدند

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از تورج همتی گزارش داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست با گشتهای شبانه روزی مستمر در آخرین هفته شهریور

صاحب‌خبر - اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از تورج همتی گزارش داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست با گشتهای شبانه روزی مستمر در آخرین هفته شهریور ماه مصادف با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی 27 شکار چی و صیاد حرفه ای را دستگیر کردند.
وی افزود: 10 نفر از این افراد صیاد حرفه ای از استانهای جنوبی کشور هستند که برای صید پرندگان شکاری ارزشمند به خراسان آمده بودند اما با اقدام به موقع ماموران یگان حفاظت در پنج گروه در سطح استان دستگیر و روانه بازداشتگاه شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: همچنین یک بهله بالابان، دو بهله دلیجه، 12 قطعه قمری، پنج قطعه گنجشک و پنج قطعه کبوتر که به عنوان طعمه استفاده می شد از این افراد کشف و ضبط شد.
وی به کشف ابزار و ادوات شکار و صید همچون 10 عدد تور و 20 عدد شپچه( نوعی دام) به همراه تعدادی تور پرنده گیری از متهمان نیز اشاره و بیان کرد: تمامی ادوات مکشوفه معدوم و باند متخلفان متلاشی شد.
همتی افزود: همچنین در اقدامی غافل گیرانه یک صیاد حرفه ای که 350 قطعه انواع پرنده وحشی را صید کرده بود دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
وی ادامه داد: 17 فرد متخلف دیگر که تعدادی از آنها شکارچی حرفه ای و سابقه دار هستند نیز با هوشیاری ماموران در دام قانون افتاده و از آنها 12 قبضه سلاح شکاری، لاشه هشت راس قوچ وحشی، یک راس آهو، دو راس خرگوش و یک راس گراز کشف شد.
او گفت: ضرر و زیان وارده به محیط زیست از طرف این شکارچیان حدود دو میلیارد ریال بوده که باید به حساب دولت واریز کنند.
حدود 80 گونه پستاندار، 285 گونه پرنده، 2 گونه دوزیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در استان خراسان رضوی زیست می کنند.
7496/1858
انتهای پیام

نظر شما