شناسهٔ خبر: 28273162 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

600 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا در روستاها پرداخت کردیم

مدیرعامل پست بانک گفت: تاکنون در سطح کشور بیش از 600 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره‌ برای طرح‌های اشتغالزا و تولیدی روستاها پرداخت

صاحب‌خبر -
مدیرعامل پست بانک گفت: تاکنون در سطح کشور بیش از 600 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره‌ برای طرح‌های اشتغالزا و تولیدی روستاها پرداخت کردیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، خسرو فرحی در سفر به اردبیل و در جلسه پنجره واحد اشتغال فراگیر و روستایی اظهار کرد: ما بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات مصوب طبق قرارداد برای پرداخت به طرح‌های اشتغالزای روستایی در پست بانک متعهد شدیم که از این مبلغ تاکنون بیش از 600 میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی با بیان ایتکه در این 6 ماه 60 درصد منابع اشتغالزا از طریق پست بانک به طرح‌های مصوب پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال نیز تلاش می‌کنیم تا طرح‌های مربوط به حوزه کشاورزی، بخش صنایع دستی، حوزه گردشگری و معادن در اولویت پرداخت قرار گرفته و متقاضیان این طرح‌ها از تسهیلات مورد نظر بهره‌مند شوند.
مدیرعامل پست بانک با بیان اینکه پست بانک با منابع مالی خود تلاش می‌کند تا زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران را به ویژه در مناطق روستایی فراهم کند، افزود: یکی از اولویت‌های اساسی امسال پست بانک در سراسر کشور حمایت و کارگشایی در طرح‌های اشتغالزای روستایی است که با نرخ چهار و 6 درصد به متقاضیان این تسهیلات را پرداخت می‌کنیم.
فرحی پست بانک را بانک تخصصی در مسیر توسعه آی‌سی‌تی و آی‌تی در کشور اعلام کرد و گفت: ما در کنار حمایت از فعالان این حوزه سعی می‌کنیم در مناطق روستایی خدمات متنوعی را به هموطنان از جمله پرداخت تسهیلات انجام دهیم که در این راستا امسال عملکرد قابل قبولی را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه در استان اردبیل با راه‌اندازی 280 باجه روستایی سعی کردیم تا خدمات متنوعی را در روستاها به ساکنان این مناطق همچون ساکنان مناطق شهری ارائه کنیم تا از مهاجرت و تردد روزانه به شهر بی‌نیاز شوند.
فرحی تصریح کرد: در تامین مالی خرد مشاغل خانگی در مناطق روستایی نیز پست بانک ورود خوبی داشته و در سال‌های اخیر به ویژه در سال حمایت از تولید ملی سعی بر این است تا این تسهیلات به شکل روان‌تر به متقاضیان پرداخت شود.
مدیرعامل پست بانک خاطرنشان کرد: ما امروز با دعوت استاندار اردبیل در جلسه اشتغال و پنجره واحد اشتغال روستایی حاضر شدیم و عمدتا در مواجهه با سرمایه‌گذاران با مشکلات آنها در تامین ارز و حل موانع پیش رو در تامین وثیقه‌ها روبرو بودیم که با رویکرد مثبت مدیریت استان اردبیل تلاش می‌شود تا موانع و مشکلات احتمالی برطرف شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما