شناسهٔ خبر: 28272638 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران در دانشگاه مراغه تاسیس شد

احمد آقائی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تلاش بی وقفه اعضا هیات موسس و با موافقت کمیسیون انجمن‌ های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز تاسیس

صاحب‌خبر - احمد آقائی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تلاش بی وقفه اعضا هیات موسس و با موافقت کمیسیون انجمن‌ های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز تاسیس انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران در این دانشگاه صادر شد.
وی ادامه داد: حوزه کاری این انجمن بر روی آزمایشگا‌ه ‌های دانشگاه ‌ها و مراکز علمی و پژوهشی متمرکز خواهد بود.
وی اضافه کرد: برقراری ارتباط سازنده علمی، تخصصی، تحقیقاتی و آموزشی و تبادل نظر بین متخصصان و فعالان آزمایشگاهی کشوراز جمله اهداف این انجمن است.
وی گفت: ایجاد زمینه‌ های همکاری بین فعالان و متخصصان رشته‌ های مختلف آزمایشگاهی در راستای استفاده بهینه از سرمایه‌ های انسانی و تجهیزاتی کشور، تلاش در راستای ارتقای فرهنگ شبکه ‌سازی آزمایشگاه ‌های علمی کشور، توجه ویژه به فرهنگ‌ سازی در زمینه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) و استاندارد‌سازی آزمایشگاهی از اهداف دیگر این انجمن است.
وی افزود: برگزاری دوره‌ های آموزشی مختلف به منظور ارتقای دانش کارشناسان آزمایشگاه ‌ها و کارگاه‌ های علمی و تمامی فعالان آزمایشگاهی کشور و نیز برگزاری سمینارها و کنفرانس های علمی مرتبط در سطح ملی و بین المللی، ایجاد ارتباط مؤثر با انجمن و نهادهای مرتبط در سطح بین المللی از برنامه ها و اهداف این انجمن علمی است.
آقایی ادامه داد: از دیگر اهداف این انجمن می توان به تشکیل کارگروه‌ ها و کمیته‌ های علمی و تخصصی در حوزه‌ های مختلف آزمایشگاهی با همکاری و مشارکت اعضای انجمن، همکاری مؤثر و سازنده با تمامی انجمن ‌های علمی مرتبط که به نوعی با آزمایشگاه‌ ها و کارگاه ‌ها سروکار دارند با رویکرد ارتقای سطح کیفی آزمایشگاه ‌های علمی کشور اشاره کرد.
وی اضافه کرد: اساتید، کارشناسان و دانشجویان علاقه مند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجمن تحقیقات ازمایشگاهی ایران از طریق پست الکترونیک به آدرس agaee2001@yahoo.com در ارتباط باشند.
وی افزود: علاقه مندان برای عضویت در انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران می ‌توانند برای عضویت در انجمن مذکور به آدرس shaajournal.msrt.ir مراجعه کنند.
حدود چهار هزار دانشجوی دختر و پسر در سه رشته دکتری، 26 رشته کارشناسی ارشد، 18 رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.
این دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام

نظر شما