شناسهٔ خبر: 28272522 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

طرح دادرس افزایش تاب آوری دانش آموزان را به ارمغان می آورد

به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس؛ فیض الله جعفری در اولین روز تحصیلی سال 97، با حضور در مدرسه راهنمایی دخترانه ستارگان

صاحب‌خبر - به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس؛ فیض الله جعفری در اولین روز تحصیلی سال 97، با حضور در مدرسه راهنمایی دخترانه ستارگان با تشریح اصول و اهداف جمعیت هلال احمر، بر اجرای طرح دادرس تاکید کرد.
وی در جمع دانش آموزان اظهار داشت: با توجه به حادثه خیز بودن کشور، در سطح کلان جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش طرح های مشترکی به اجرا در می آورند که یکی از مهمترین این طرح ها، طرح دادرس یا دانش آموز آماده در روزهای سخت است.
جعفری با بیان اینکه طرح ملی دادرس آموزه‌های امداد و نجات را به مدارس و قشر نوجوان آموزش داده است، ابراز داشت: این طرح فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی را در بین دانش‌آموزان نهادینه کرده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس بیان کرد: بر این اساس دانش آموزان توسط مربیان هلال احمر هشت مهارت مربوط به کمک های اولیه از قبیل پناه گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ، آتل بندی، تریاژ مقدماتی حمل مصدوم، اطفای حریق و چادر زنی را فرا می گیرند.
وی افزود: پس از آموزش موارد فوق، در هر مدرسه گروه های 14 نفره در 16 ساعت، برای مسابقه با مدارس دیگر به جمعیت هلال احمر معرفی می شوند و در پایان پس از مسابقه، دانش آموزان و گروه برتر راهی مسابقات استانی و سپس تیم برتر راهی مسابقات کشوری خواهند شد.
7375 / 1876
انتهای پیام

نظر شما