شناسهٔ خبر: 28272344 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در دیدار دکتر طهرانچی:

تربیت جوانان در دانشگاه آزاد اسلامی باید براساس مبانی اسلامی باشد

آیت‌الله نورالله طبرسی تأکید کرد: دانشگاهیان باید فعالیت در دانشگاه را وظیفه شرعی و خدایی خود بدانند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در تربیت جوانان باید براساس مبانی اسلامی حرکت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری پیش از ظهر امروز در دیدار دکتر محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دکتر ولایتی از دوستان قدیمی بنده است که از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در خط انقلاب، امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده است، گفت: مدیران دانشگاه آزاد اسلامی باید به دکتر ولایتی کمک کنند تا شاهد افزایش کیفیت در این دانشگاه باشیم.

تربیت در دانشگاه‌ها باید اسلامی باشد

آیت‌الله طبرسی تأکید کرد: تربیت در دانشگاه‌ها باید اسلامی باشد و این وظیفه برای دانشگاه آزاد اسلامی که پسوند «اسلامی» دارد، سنگین‌تر است.

وی با بیان اینکه افراد مختلف با ایده‌ها و عقاید مختلف در دانشگاه‌ها هستند که نیاز به مدیریت دارند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره تأکید دارند که در تربیت جوانان باید با حساسیت برخورد شود. دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید آینده‌نگر بوده و تربیت‌کننده نیروهای متعهد باشد چرا که کشور نیاز به نیروهای مؤمن، متعهد، صادق و متخصص دارد.

آیت‌الله طبرسی با تأکید بر اینکه دانشگاهیان باید فعالیت در این حوزه را یک وظیفه شرعی و خدایی برای خود بدانند، تصریح کرد: چنین نگرشی باید در دانشگاه وجود داشته باشد در غیر این صورت نمی‌توان موفق بود. دانشگاه آزاد اسلامی نیز در تربیت جوانان باید براساس مبانی اسلامی حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری تصریح کرد: مدیریت در دانشگاه آسان نیست و امیدواریم با توجه به تغییر مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، محصول خوبی به جامعه تحویل داده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه ها باید تولیدکننده باشند و از مدرک‌گرایی پرهیز کرد. دانشجویان با این روش به سراغ پشت‌میز‌نشینی می‌روند که فرهنگ اشتباهی است. در عین حال جامعه به شغل‌های مختلفی نیاز دارد که دانشگاه برای تأمین این شغل‌ها باید تلاش کند. همه باید دست به دست هم بدهیم تا کشور و دانشگاه آزاد اسلامی را پیش ببریم.

نظر شما