شناسهٔ خبر: 28271385 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اُکالا راهی بوفه مدارس شد

والدین شاغل دیگر نگران تغذیه مناسب کودکانشان در مدارس نباشند، سوپرمارکت آنلاین اُکالا برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بازار ایسنا، سوپرمارکت آنلاین اُکالا، امروزه یکی از دغدغه‌های اساسی والدین، تغذیه مناسب کودکان است. این نگرانی با شروع فصل مدرسه و نزدیک شدن به ماه مهر دو چندان می شود، به خصوص اینکه با تغییر گرایش کودکان به غذاهای فست‌فودی، نیمی از موادغذایی مورد نیاز کودکان تامین نمی‌شود و این موضوع تاثیر سوئی بر کارآیی ذهنی و یادگیری آنها خواهد داشت. تغذیه مناسب موجب تقویت تمرکز یادگیری می‌شود و همچنین نقش به‌سزایی در سلامت و رشد کودکان خواهد داشت.

یک برنامه صحیح تغذیه باید شامل موادغذایی زیر باشد:

  •  لبنیات
  • میوه و سبزیجات تازه
  •  مواد پروتئینی شامل مرغ، ماهی، گوشت و تخم‌ مرغ
  •  نان و غلات

پس باید مواد غذایی بالا را به صورت متناسب در تغذیه کودکان و دانش‌آموزان وجود داشته باشد. اما یکی از ویژگی‌های اساسی بچه مدرسه‌ای‌های امروزی این است به راحتی زیر بار حرف والدین خود نمی‌روند. چگونه باید آن‌ها را از غذاهایی که ارزش غذایی بالایی ندارند دور کنیم و در عوض از غذاهای مفید در رژیم غذایی آن ها استفاده کنیم؟

کودکان معمولا از همکلاسی‌های خود تاثیرپذیری بالایی دارند و معمولا همراه با دوستان خود میان وعده‌های خود را مصرف می‌کنند. اگر بتوانیم تغذیه مناسب را بین گروه دوستان و همکلاسی‌ها رواج دهیم، نیمی از این مشکل حل خواهد شد. در این میان بوفه مدارس نقش اساسی در تامین تغذیه مناسب دانش‌آموزان دارد. چرا که اگر مواد غذایی مناسبی در این بوفه‌ها عرضه شود، کودکان همراه با همکلاسی‌های خود، خوراکی‌های مناسبی تهیه می‌کنند و این تاثیرپذیری آنها روی هم باعث می‌شود عادت تغذیه‌ای مناسب داخل مدرسه رواج پیدا کند.

در صورت عدم وجود بوفه مناسب در مدرسه فرزندتان، می‌توانید از شب قبل لقمه‌های مقوی برای فرزندتان آماده کنید تا به همراه دوستانش میان وعده خود را مصرف کند.

اما یکی از دغدغه‌های اساسی والدین به خصوص والدین شاغل، کمبود وقت برای توجه به تغذیه کودکانشان است. به همین دلیل سوپرمارکت آنلاین اکالا برنامه جامعی را برای این قشر از جامعه تدارک دیده است.

 اگر از این دسته والدین هستید، می‌توانید در محل کارتان مواد غذایی موردنیاز خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنید و مطابق زمانبندی دلخواهتان در محل منزل خود رایگان دریافت کنید. در این صورت می‌توانید وقت کمتری را برای خریدن موادغذایی در فروشگاه‌ها صرف کنید و میان وعده‌های مقوی و مناسبی را برای کودکان خود آماده کنید.

همچنین سوپرمارکت اینترنتی اکالا خدمات ویژه‌ای برای بوفه مدارس تدارک دیده است، ازین پس بوفه‌های مدارس می‌توانند کالاهای مورد نیازشان را از شیر تازه و کیک و انواع نان گرفته تا تخم مرغ و مواداولیه را با بهترین کیفیت و بیشترین تخفیف از این فروشگاه اینترنتی خریداری کنند و رایگان تحویل بگیرند تا هم از نظر کیفیت و هم از نظر صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهترین عملکرد را داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما