شناسهٔ خبر: 28271258 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حزب اعتمادملی حادثه تروریستی اهواز را محکوم کرد

حزب اعتماد ملی در بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت شماری از شهروندان و نظامیان در حمله تروریستی اهواز این جنایت را به شدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

حزب اعتمادملی حادثه تروریستی اهواز را محکوم کردبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حزب اعتمادملی در پیامی ضمن تسلیت شهادت شماری از شهروندان و نظامیان در حمله تروریستی روز گذشته در اهواز این جنایت را به شدت محکوم کرد.

در ابتدای این پیام آمده است: سی و هشتمین سالگرد حمله نظامی عراق و دیگر کشورهای حامی‌، با خبر شهادت شماری از شهروندان و نظامیان کشورمان در رژه هفته دفاع مقدس در اهواز هم‌زمان شد. خبری ناگوار و تلخ که خبر از اقدام تروریستی دیگری علیه ملت بزرگ ایران می‌داد و سبب تاثر و اندوه فراوان ملت ایران و هرآنکه در سراسر جهان دل در گروی انسانیت داشت، شد.

این پیام می‌افزاید: هم‌زمانی این حادثه با آغاز هفته دفاع مقدس و در زمان برگزاری رژه نیروهای مسلح که برای نشان دادن عزت و اقتدار ایران اسلامی برگزار می‌شود و انتخاب شهر اهواز که در دوران دفاع مقدس یکی از نمادهای مقاومت و پیروزی بود، نشان از این واقعیت دارد که دشمنان جمهوری اسلامی ایران ناتوان از دیدن آرامش و امنیت مردم و اقتدار نیروهای مسلح کشورمان هستند و به همین دلیل، در اقدامی کور در بی دفاع‌ترین حالت نیروهای مسلح کشورمان به روی آنان، اصحاب رسانه و حتی مردم عادی آتش گشودند و بار دیگر دشمنی خود را با ملت ایران و حافظان امنیت و مرزداران دلیر آشکار ساختند.

در پیام حزب اعتماد ملی اشاره شده است: اما این بار نیز گرچه ایران سرافراز در سوگ شهادت فرزندان خود نشست، اما برگ زرین دیگری از دلاوری‌ها و از خودگذشتگی مردم و نیروهای مسلح کشورمان در تصاویر به ثبت رسید و تروریست هایی که خیال خام لطمه به اقتدار نیروهای مسلح را در سر داشتند دیدند که تنها در گوشه ای از تصاویر منتشر شده از جنایات امروزشان سربازان و نظامیان چطور خود را سپر بلا و حافظ جان مردم اعم از زنان و کودکان و مردان کردند، تصاویری که به قطع از خاطره جمعی ایرانیان پاک نخواهد شد.

این حزب در پیام تسلیت خود آورده است: حزب اعتماد ملى که همواره خود را حامی حقوق انسانی افراد صرف نظر از قوم و نژاد و دین دانسته و می‌داند ضمن محکومیت شدید این اقدام تروریستی و تسلیت شهادت جمعی از هموطنانمان تاکید دارد که کشتار انسان‌های بی گناه در هر کجا و هر زمان و توسط هرفرد و به هر نحوی که صورت بگیرد، بی هیچ قید و شرطی بر خلاف همه آموزه هاى دینى و اخلاقى بوده و محکوم است و باید با عاملانی که دست به چنین اقداماتی زده اند برخوردی قاطع صورت پذیرد.

در ادامه این پیام می‌خوانیم: این حزب همچنین به برنامه ریزانی که سیاست‌های تروریستی و خرابکارانه قومیتی را با اهداف شوم طرح‌ریزی و پی‌گیری می‌کنند هشدار می‌دهد که با درس گرفتن از آنچه که بر سر صدام و دیگر دشمنان این کشور آمده است، بی‌راهه‌ای که دشمنان در طول چهار دهه از عمر انقلاب طی کردند را ادامه ندهند و بدانند مردم ایران از هر قوم و نژاد، در راه سرافرازى نام ایران عزیز از جان و همه سرمایه خود خواهند گذشت و اجازه سوء استفاده به جانیان و پشتیبانان داخلى تجریه‌طلب و حامیان خارجی‌شان را نخواهند داد.

حزب اعتماد ملى ایران در کنار همه گروه‌هاى سیاسى مستقل که خواهان پیشرفت این کشورند و همراه ملت شجاع و دلیر ایران بر این باور است که هوشیاری و تدبیر دولت مردان، بیش از هر زمان دیگر مورد انتظار است و بر این مهم تاکید دارد که همبستگی ملى و یکپارچگى سرزمینى، اینک در معرض سوء قصد همه دشمنان قسم خورده این آب و خاک است.

بخش دیگری از این بیانیه می‌افزاید: در این میان انسجام و وحدت‌بخشی ملی در داخل کشور و بکار بستن سیاست‌های مدبرانه در مقابله با مشکلات مربوط به معیشت مردم، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که ایران سربلند را می‌تواند از این بزنگاه تاریخى به سلامت عبور دهد.

در بخش پایانی بیانیه حزب اعتماد ملی اشاره شده است: حال که فرصت حضور رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد فراهم شده، لازم است روحانی در سخنرانی و دیدارهای خود با سران کشورهای جهان، ضمن انتقال پیام صلح ایرانیان به سراسر جهان، به کشورهایی که در پوشش آزادی بیان و اقدامات رسانه‌ای و با پول حکومتی دیکتاتور در منطقه مامنی برای تروریست‌ها شده‌اند، مراتب شدید اعتراض خود را اعلام کرده و نسبت به انجام پیگیری‌های بعدی اقدام کند.

انتهای پیام/

نظر شما