شناسهٔ خبر: 28271192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

واکنش محسنی اژه‌ای به حادثه تروریستی اهواز

منبع: فارس

سخنگوی قوه قضاییه گفت: کسانی که روز گذشته در اهواز دست به کودک‌کشی و آدم‌کشی زدند تحت حمایت مدافعان حقوق بشرند و تریبون‌های برخی کشورها هم حاضر نشدند صریحا این عمل تروریستی را محکوم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در صد و سی‌ و یکمین نشست خبری خود اظهار کرد: ابتدائا لازم می‌دانم به خانواده‌های داغدار جنایت تروریستی روز گذشته تسلیت بگویم این جنایت در زمانی اتفاق افتاد که مردم اهواز هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داشتند و عزادار امام حسین ع بودند، در این شرایط این جنایت رخ داد و تشت رسوایی مدافعان حقوق بشر با صدایی بلندتر از همیشه بلند شد.

بیشتر بخوانید:

دستور رییس قوه‌قضاییه برای شناسایی سرشاخه‌های مزدوران حادثه تروریستی اهواز

وی ادامه داد: کسانی دست به کودک‌کشی و آدم‌کشی زدند تحت حمایت مدافعان حقوق بشرند و تریبون‌های برخی کشورها هم حاضر نشدند صریحا این عمل تروریستی را محکوم کنند.

محسنی اژه‌ای گفت: به سهم خود از وزارت امورخارجه برای مواضع خوبشان و همچنین از دادستان کل کشور بابت دستورات صادره تشکر می‌کنم البته نباید به این اقدامات بسنده کنیم، وزارت امورخارجه، معاونت حقوق بشر قوه، معاونت حقوقی قوه مجریه و دادستان کل کشور از ناحیه حقوقی این اقدام را پیگیری کنند و افراد مرتبط با این گروه را تحویل قوه قصائیه دهند.

وی افزود: همچنین نیروهای امنیتی و دادستان استان همه عواملی که پشتیبان این اقدام بودند و به آنها کمک رساندند شناسایی کرده و تحویل قوه قضائیه دهند تا مطابق قانون با آنها برخورد شود.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: همه جانیان که فکر می‌کنند با این اقدامات بر روحیه مردم ما اثر بگذارند بدانند صدام معدوم هم ۳۸ سال پیش با کمک دشمنان ایران گفت الاهواز اما آن جنایتکار اکنون کجاست و مردم مقاوم ما نه تنها یک وجب از خاک خود را از دست نداند بلکه تمامیت ارضی خود را حفظ کردند و در اوج عزت هستند و پشتیبانان آنها هم خجل هستند که با وجود همه امکانات خود نتوانستند مردم ایران را شکست دهند.

محسنی اژه‌ای گفت: گروهی که روز گذشته اقدامات تروریستی را انجام داده و آن را بر عهده گرفته باید به عنوان گروه تروریستی توسط مقامات کشور در دادگاه‌های بین‌المللی و داخلی برعلیه‌شان اقامه دعوا شود و همه حامیان آنها نیز دستگیر شده و مورد بازخواست قرار گیرند.

نظر شما