شناسهٔ خبر: 28271155 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توضیحات مهدی تاج درباره برگزاری بازی تیم ملی فوتبال با برزیل در قطر یا ایران

R35347/P1015135/S3,27/CT1

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص هماهنگی‌های دیدار دوستانه با برزیل توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با اخبار ورزشی شبکه سه در خصوص موضوع تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش گفت: قراردادی با کارلوس کی‌روش تا پایان جام جهانی 2018 داشتیم. از عملکرد او در جام جهانی راضی بودیم و شرایط خوبی را پشت سر گذاشت. 4 امتیاز در جام جهانی گرفتیم و تیم‌های صعود کننده ما در گروه با 5 امتیاز صعود کردند.

وی افزود: خواهان تمدید قرارداد کی‌روش بودیم و این اتفاق رخ داد. اهم مذاکرات هم در ترکیه رخ داده بود و بیشتر توافق‌ها در آنجا انجام شد که اکنون آن را رسمی‌ کردیم. سرمربی تیم ملی هم چهار شرط داشت که یکی بحث سربازها بود که خوشبختانه موضوع حل شد تا مشکلی برای بازیکنان سرباز به وجود نیاید و هر بازیکنی که خواستیم، بتوانیم به جام ملت‌ها ببریم و استفاده کنیم. کی‌روش خواهان این بود که اولویت فدراسیون فوتبال ارائه کمک‌های مادی و معنوی به تیم ملی باشد و ما بازی‌های مناسبی را برای تیم ملی پیش‌بینی کنیم. در این راه 5.5 میلیون دلار هزینه ما می‌شود که 75 درصد این هزینه‌ها نیز ارزی است و فقط 25 درصد هزینه‌ها داخلی خواهد بود. چون ما لیگ نیستیم که بازی داخلی انجام دهیم و باید تیم خارجی بیاوریم یا با تیم خارجی بازی کنیم که باید سفر کنیم.

تاج در خصوص منابع فدراسیون فوتبال برای پیشبرد برنامه‌های تیم ملی گفت: وزیر محترم ورزش 2.5 میلیون دلار را تأمین کرده و باقی را فدراسیون فوتبال باید از محل‌های مختلف تأمین کند. از وزیر محترم ورزش و دولت تشکر می‌کنم که این کمک را به فوتبال کردند. بحث دیگر کی‌روش حقوق و پاداش مربیان تیم ملی بود که در این قرارداد هم توافق کردیم حداکثر 5، 6 روز پس از موعد آن، پرداختی صورت بگیرد. عمده مسائل اینها بود که ما توافق کردیم و قرارداد تمدید شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص سفر به سوئیس و دیدار با جیانی اینفانتینو، خاطرنشان کرد: کمیته مسابقات فیفا جلسه دارد و بنده هم عضو این کمیته هستم. طبق روال به این جلسات می‌رویم که 8 دستور جلسه دارد. در حاشیه این جلسه هم ملاقاتی با اینفانتینو انجام می‌دهم. یکی از محورهای جلسه ما میزبانی از جام جهانی 2020 فوتسال است که دوست داریم میزبان باشیم. رقبایی داریم، اما تمام شرایط‌مان هم برای میزبانی مناسب است. هتل مناسب، زمین مسابقه و... را داریم و به نوعی پایگاه فوتسال دنیا هستیم و در رتبه سوم دنیا قرار داریم و باید شرایط میزبانی را هم فراهم کنیم. همچنین بحث تفکیک کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی فیفاست که این را در جلسه کمیته مسابقات پیگیری خواهیم کرد.

تاج با اشاره به موضوع مهم دیگری که در جلسه با اینفانتینو پیگیری خواهد کرد، گفت: موضوع دیگری هم در خصوص پول‌های بلوکه شده‌ای است که در فیفا داریم، اما نمی‌توانیم آنها را دریافت کنیم. می‌خواهیم تفاهمنامه‌ای در این خصوص داشته باشیم تا برخی مصارف‌مان مانند دستمزد کادر یا پول بازی های دوستانه را از پول‌هایمان در فیفا پرداخت کنیم.

وی درباره جزئیات دیدار دوستانه با برزیل اظهار داشت: در خصوص هماهنگی‌های این بازی جلسه‌ای با سفیر برزیل داشتیم. با برزیل 28 اسفندماه در قطر بازی خواهیم کرد. تورنمنتی با حضور ایران، قطر، برزیل و یک کشور دیگر برگزار می‌شود. این را پیش‌بینی کردیم که اگر این اتفاق رخ ندهد، در داخل کشور این بازی را برگزار کنیم و رایزنی‌ها را انجام می‌دهیم. یک بانک اسپانسر این ماجراست که هم این موضوع و هم موضوع حضور در تورنمنت مراحل خودش را طی می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما