شناسهٔ خبر: 28270581 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کارگران بازنشسته فولاد البرز مرکزی خطاب به مدیرعامل صندوق فولاد نوشتند:

برخی مسئولان سرمست از قدرت و ثروت وانمود می‌کنند که قصد خدمت به بازنشستگان را دارند

اعضای کانون کارگران بازنشسته فولاد البرز مرکزی در نامه‌ای خطاب به محمدجواد عسگری (مدیرعامل صندوق فولاد کشور) به بیان مشکلات صنفی خود پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، اعضای کانون کارگران بازنشسته فولاد البرز مرکزی در نامه‌ای خطاب به محمدجواد عسگری (مدیرعامل صندوق فولاد کشور) در شرایط فعلی اقتصاد کشور به بیان مشکلات صنفی خود پرداختند.

متن کامل نامه کانون کارگران بازنشسته فولاد منطقه البرز مرکزی خطاب به محمدجواد عسگری بدین شرح است:

جناب آقای عسگری

ریاست صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان و بازنشستگان صنعت فولاد کشور

عموم بازنشستگان فولاد در تنگنا شدید معشیتی قرار داده به طوری که منجر به تجمعات مکرر آنان در جلوی مجلس شورای اسلامی و وزارت کار و رفاه اجتماعی شده است.

بازنشستگان شریف فولاد که عمر و جوانی خود را جهت مجد و عظمت اسلام و اعتلاء ایران عزیز در سخت‌ترین شرایط خطوط مقدم کارگاه‌های معدنی و صنعتی هزینه کرده‌اند و اکنون اغلب آنان به علت انجام کارهای سخت و زیان‌آور دوران اشتغال به انواع بیماری‌ها بعضا صعب‌العلاج مبتلا هستند با حزن و اندوه و خاطری آزرده و با قناعت و امساک نگران و عصبانی از بی‌توجهی مسئولان ارشد فولاد به سختی و شرمساری روزگار می‌گذرانند. درحالی‌که اصولا دوران بازنشستگی بایستی دوران عزت بعد از خدمت باشد لیکن برای بازنشستگان فولاد دوران نکبت و شرمندگی است.. لذا توقع دارند مسئولان نوظهور فولاد مخصوصا جنابعالی با بصیرت کامل و نگاهی متعالی و سازگارهای مناسب و سیستم‌های دفاعی تلاش و تقلا نمایید تا بافت‌های فرسوده و تاریخ مصرف گذشته را از بین ببرید و سپر ناهموار را هموار، تا این قشر کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه که واقعا مستحق کرامت هستند اینقدر تحقیر نشوند و حریم و حرمت شان محفوظ گردد، زیرا پرواضح است که قدرتمندترین اراده‌ها در مقابل فقر و تنگدستی درهم می‌شکند.

اغلب بازنشستگان بر این باورند که بعضی از مسئولین سرمست از قدرت و ثروت که از خون شهدا حاصل گردیده با بعضی از حرکات نمایشی برای فریب دیگران فضاسازی‌های تصنعی کهنه و نخ نما، وانمود می‌کنند که قصد خدمت به بازنشستگان را دارند، در صورتی که با پولتیک و مغلطه‌کاری و جنگ پنهانی و حرکت با چراغ خاموش عزم مبارزه با این قشر زحمتکش و مظلوم را دارند که نمونه آنها اختلاس‌کنندگان و حقوق نجومی‌بگیران به ویژه وزیران سابق و مدیرعامل اسبق آقای محمدرضا شهیدی بوده‌اند، قیمت اجناس در بازار، ویزیت پزشکان، قیمت داروها، لوازم پزشکی، کرایه اتومبیل‌ها و سایر مایحتاج‌ها... زندگی هر روز رو به تزاید است.. لیکن حقوق و تعرفه‌های امور بازنشستگی هیچگونه همخوانی با قیمت‌های بازار ندارند، مطالبات معوقه ازجمله ۸ماه مابه‌التفاوت افزایش مستمری موضوع تبصره ۵ ماده ۱۰۹ و فوق‌العاده سختی کار و بیماری‌زایی، امکانات رفاهی و درمانی و غیرو... همچنان بلاتکلیف مانده است.. و کسی هم به فکر اقدام جدی آنها نیست.

در پایان انتظار می‌رود جنابعالی به‌جای تشویق بازنشستگان جهت تجمع...سعی کنید خود  حلال مشکلات بازنشستگان باشید و کارنامه درخشانی از خود به جای بگذارید نه آنکه برند کاریتان مانند آقای شهیدی باشد که بعدا مورد انتقاد و لعن و نفرین بازنشستگان قرار بگیرید.

لذا با توکل به خداوند سبحان بدون ترس واهمه از مقام و منصب خود برای استیفای حق و حقوق بازنشستگان توجه و تلاش بیشتری داشته باشید زیرا خداوند عز و وجل همیشه یار و یاور خیران و کسانی که برای حق و حقوق مستضعفان تلاش می‌کنند خواهند بود وعده خداوند برای نصرت حتمی است، بدیهی است دعای خیر بازنشستگان و خانواده‌هایشان متضمن سلامت و سعادت شما و خانواده محترمان در دنیا و ذخیره آخرت در قیامت خواهد بود.

نظر شما