شناسهٔ خبر: 28270577 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

گرامیداشت هفته دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب در مجتمع ICT استان

گرامیداشت هفته دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب در مجتمع ICT استان

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، همزمان با 31 شهریور و فرارسیدن سی و هشتمین سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ضرورت بهره گیری از ظرفیت پیشکسوتان این عرصه در بازگونمودن خاطرات دوران جهاد و مقاومت، مراسمی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیرکل ارتباطات زیرساخت و کارکنان در محل نمازخانه مجتمع ICT برگزار گردید.

سید علی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس در حفظ اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حراست از مرزهای عزت و شرف این سرزمین، خاطر نشان کرد: حماسه دفاع مقدس از برجسته ترین حماسه های ملت ایران و از افتخارات ماندگار تاریخ این کشور، تداعی گر ایستادگی و مجاهدت جوانان و نماد سرافرازی در آزمون بزرگ الهی است و تقارن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع‌) و یاران باوفایش، فرصتی ارزشمند برای تبیین فرهنگ عاشورایی است.

وی افزود: بزرگداشت حماسه دفاع مقدس با هدف انتقال خاطرات و فرهنگ جهاد و شهادت به نسل های امروز و فردای کشور ایران اسلامی سر خط بزرگ ایفای مسئولیت در استمرار راه شهیدان است.

در ادامه سرهنگ امیری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت:دفاع مقدس نه فقط در آن مقطع تاریخی هشت ساله جنگ نابرابر در مقابل دشمنان و رژیم بعث بود بلکه هنوز هم ادامه دارد و فقط  بخشی از جنگ، جنگ نظامی بود بلکه جنگ نرم، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و .... را به همراه داشت.

بعد از گذشت سال ها از جنگ، هنوز دشمنان در حجم وسیعی و از طریق مختلف در وارونه جلوه دادن حقانیت رزمندگان و مخدوش کردن فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می کنند و عامل سرافرازی و پیروزی رزمندگان ایمان، اعتقاد قلبی، تاسی از فرهنگ شهید و شهادت و پیروی از ولایت، امام و رهبری بود.

وی گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی بود که از ابتدا تا لحظه‌ی آخر زندگی بر روی حرف "نه شرقی و نه غربی" ایستادگی کرد و اسلام را زنده کرد. ایشان خاطراتی را از دوران دفاع مقدس بیان نمود.

در پایان  مدیران کل و کارکنان از نمایشگاه کتاب و عکس که به مناسبت هفته دفاع مقدس در مجتمع ICT برپا شده است بازدیدی بعمل آوردند.

 

wesdd


vv
aswqq
sssd

نظر شما