شناسهٔ خبر: 28269376 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

پیام تبریک رئیس اداره آموزش و پرورش چهاردانگه به مناسبت بازگشایی مدارس

سعیده سید مومن رئیس اداره آموزش و پرورش چهاردانگه به مناسبت بازگشایی مدارس پیامی به شرح ذیل صادر نمودند :

صاحب‌خبر -

بسم الله الرحمن الرحیم

ن و القلم و مایسطرون

سلام علیکم ؛

سال تحصیلی جدید و بهار تعلیم و تربیت امسال را در حالی آغاز می‌کنیم که هم زمانی آن با دهه نخست محرم الحرام و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توجه به معنویت و اخلاق مداری را به ویژه در مراکز آموزشی دوچندان کرده است.

این ایام هم چنین بسان تمام سال های گذشته با هفته گرامیداشت دفاع مقدس همراه و عجین است که خود معرف بزرگ ترین حماسه قرن و پایداری ملتی بزرگ در برابر هجوم دشمن متکی به حمایت‌های دنیای استکبار است.

دانش آموزان ما به عنوان آینده سازان ایران اسلامی باید بدانند که برای حفظ آرمان های والایی نظیر استقلال، آزادی، امنیت، پیشرفت، عدالت و مردم سالاری، چه مجاهدت‌های بی نظیری رقم خورده است.

در دین مبین اسلام و روایات ائمه معصومین (ع) طلب تحصیل علم ، تدبر و تحقیق ، رعایت حرمت قلم و احترام به عالم جزو بهترین عبادات و فرایض به شمار آمده و از پویندگان این عرصه پرفضیلت به عنوان مجاهدین فی سبیل الله یاد شده است.

باید سعی شود با تقویت بنیه‌های علمی و زیرساخت‌های آموزشی و توجه بیش از پیش به امر مهم پرورش زمینه رشد فکری و فرهنگی دانش آموزان را فراهم نموده و با تبیین اهداف میان مدت و بلند مدت ارتقاء شاخص‌های علمی و پرورشی را ترسیم نمود.

اینجانب بر خود وظیفه می دانم، صمیمانه ترین شادباش و تبریک خویش را به مناسبت آغاز فصل شکوفایی و دانایی به دانش آموزان عزیز و به صاحبان خِرَد و اندیشه به ویژه معلمان دلسوز و متعهّد و ره پویان طریق علم و معنویت، تقدیم نمایم و از خداوند متعال برای تلاشگران این عرصه، آرزوی توفیق، سربلندی و سعادت داشته باشم.

 

سعیده سید مومن - 1397/07/01

نظر شما