شناسهٔ خبر: 28268974 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رانندگان ماهشهری بدنبال چراغ راهنمایی نبود برق باعث خاموشی چراغ های راهنمایی شهر شد

روز گذشته شنبه ۳۱ شهریور ماه پیش از ظهر خبرنگار ایلنا به سطح شهر بندر ماهشهر رفته تا صحت و سقم یک موضوع را مورد

صاحب‌خبر -

روز گذشته شنبه ۳۱ شهریور ماه پیش از ظهر خبرنگار ایلنا به سطح شهر بندر ماهشهر رفته تا صحت و سقم یک موضوع را مورد بررسی قرار دهد. خبرهای شنیده شده خبرنگار ما را به ماهشهر منطقه قدیم این شهر کشاند.

به گزارش ایلنا از بندر ماهشهر، امروزه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، بشر برای ایجاد رفاه بیشتر، خدمات بهتر و سریع تر، دسترسی های ساده و آسان تر و همچنین خلق زیبایی ها و خلاقیت های بهتر، دست به کشف و اختراعات بزرگ زده که متاسفانه شهرستان ماهشهر با وجود منابع های مالی غنی هنوز در برخی از موارد تکنلوژی را به شهر دعوت نکرده است.

قاسم پور خبرنگار ایلنا در این گزارش تنها به یک مورد از آن اشاره دارد که در نوع خود موضوع مهم و جالب توجه خواهد بود چرا که به مردم و خسارت جانی و مالی آن ها ختم می شود.

امروزه ترافیک یکی از اتفاقات تکراری محسوب می شود که با روزمرگی مردم عجین شده است. حالا تصور کنید این ترافیک همراه با گرما و آفتاب سوزان، همچین رطوبت های معروف بیش از ۷۰ درصدی شهر ماهشهر همراه شود. ترافیک به تنهایی خسته و عصبی کننده است حالا به این ترافیکِ همراه با گرما و رطوبت، سردرگمی و استرس هم اضاف کنید.

چراغ قرمزی که انتها ماهشهر قدیم به سمت ماهشهر جدید قرار دارد و معروف به چهار راه چراغ قرمز است صبح روز گذشته خاموش شد و برای رانندگان در این مسیر پر تردد دردسر ساز شده بود و تکراری بودن این موضوع  خشم همه را بر انگیخت.

هر چند که این چراغ به صورت شیفتی کار می کند و ساعت کاری به خصوصی دارد  و تنها در ساعات مشخص ۳ رنگ خود را به رخ میکشد و ظهر ها خاموش هست یا در حال چشمک زدن و دلبری کردن است و پاسی از نصف شب هم خاموش و در حال استراحت است. اما علت خاموشی آن در اول صبح را که جویا شدیم نبودِ برق در ماهشهر جدید را علت خاموشی عنوان کردند.

 

راننده ای که از شدت گرما و شرجی و حجم بالای ترافیک به سطوح آماده حال باید با سردرگمی، اضطراب، عصبانیت و استرس به دنبال راه فرار و نجات جان یا خودرو خود به دنبال راه فرار باشد. حالا تصور کنید در این ترافیک همه رانندگان قصد همچین اقدامی داشته باشند تا هرچه سریع تر خود را از معرکه نجات دهند. چه اتفاقی خواهد افتاد؟ تصاویر خود گویای ماجرا هستند و هر چند که حرکتی ندارند اما عمق فاجعه در عکس ها به قدری ملموس هست که نبود فیلم هیچ خلعی به گزارش ما وارد نمی کند.

به نظر شما وقت آن نرسیده که به مردم توجه بیشتری داشته باشیم و در این شرایط بد اقتصادی و کمبود نقدینگی در دست مردم و قیمت نجومی خودرو و قطعات آن، و حتی هزینه های بالای درمانی به فکر جلوگیری از خسارت یا جبران خسارت باشیم نه ایجاد خسارت؟

ای کاش به جای این همه هزینه های بیخود و غیر ضروری، سرمایه های بدست آماده را خرج ایجاد خدمات بهتر کنیم و به جای خرید ۴ دوربین ثبت تخلف با هزینه سرسام آور و تنبیه و جریمه کردن مردم و خالی کردن جیبشان به فکر اندوخته ای برای آن ها باشیم.

راه کار:

برای روشن ماندن تمام وقت چراغ ها می توان از صفحات خورشیدی استفاده کرد و به جای صرف برق برای روشنایی، این روشنایی از طریق انرژی خورشیدی تامین شود تا بعد از این نه مورد نقد قرار بگیریم و نه خسارت های جبران ناپذیری به مردم وارد کنیم و از طرف دیگر این سیم و کابل های بلند و آویزان شده از یک سرِ چهار راه به یک طرف آن جای خود را به پنل و صفحات خورشیدی می دهند که در زیبایی شهر هم نقش داشته باشند.

همان خورشیدی که باعث پوسیدگی و حتی سوختگی این سیم ها و کابل ها می شود و هر چند وقت نیاز به تعویض دارد متحمل هزینه می شود می تواند انرژی خود را برای ذخیره و استفاده بهینه به صفحات خورشیدی انتقال دهد.

11

22

33

44

55

66

77

88

99

انتهای پیام

نظر شما