شناسهٔ خبر: 28268575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رشد علمی کشور یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در کردستان در آیین نمادین بازگشایی مدارس استان، رشد علمی کشور را یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

رشد علمی کشور یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، یکم مهرماه در آیین نمادین آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان پسرانه شاهد شهید یدالله محمدی ناحیه دو سنندج برگزار شد، با تبریک بهار تعلیم و تربیت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و محکوم کردن حادثه تروریستی روز گذشته اهواز، اظهار کرد: این حادثه تروریستی موجب اتحاد و همبستگی بیشتر ملت ایران شده و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت علم و دانش، مبارزه با جهل و نادانی را یکی از تاکیدات دین مبین اسلام عنوان کرد و افزود: کار تمام انبیا جهل زدایی بوده است و خداوند از 950 سال پیامبری حضرت نوح می خواهد که از جاهلان نباشد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی، با بیان اینکه قرآن برای خارج کردن بشریت از ظلمات و جهالت ها به سمت نور و دانایی نازل شده است، اعلام کرد: خداوند در قرآن کریم برای دانش ارزش خاصی قائل شده است و هیچ محدودیتی برای کسب علم و دانش وجود ندارد.

علم تنها عامل نفوذ در آسمان‌ها و تسلط بر کارهاست

وی علم را تنها عامل نفوذ در آسمان‌ها و تسلط بر کارها عنوان کرد و عنوان کرد: یکی از مشوق‌های ما دین ماست و دین اسلام نیز همواره بر علم آموزی تأکید دارد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: از نظر پیشرفت دانش در همه زمینه ها محدودیتی وجود ندارد بلکه در بهر برداری است که محدودیت‌هایی وجود دارد.
وی ادامه داد: مسلمانان در هر برهه از زمان که در موضوعات علمی به دین توجه کرده‌اند به پیشرفت و ترقی رسیده‌اند و در جمهوری اسلامی ایران نیز شاهد این پیشرفت‌ها بوده‌ایم.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی، رشد علمی کشور را یکی از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: رشد علمی کشور دشمنان ما را به وحشت انداخته و همه آنان به اشکال مختلف بسیج شده‌اند که با تحریم‌های گوناگون از پیشرفت های علمی کشور ما جلوگیری کنند.

دستاوردهای موشکی ایران نمونه بارز پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران است

وی دستاوردهای موشکی ایران را نمونه بارز پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران برشمرد وعنوان کرد: در بسیاری از بخش های دیگر نیز ما شاهد پیشرفت و ترقی کشور هستیم و تلاش می کنیم در همه چیز از دشمنان پیشرو باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان پیشرفت های نظامی ایران را عامل امنیت و آرامش بشریت ذکر و اعلام کرد: ما باید از نظر علمی در جهات مختلف رشد کنیم.
وی با بیان اینکه ما می خواهیم انسان تربیت کنیم، شکوفایی فکری، عقلی و بعد فطرت انسانی را بسیار مهم دانست و افزود: در مسئله تربیت کارهایی که نظام آموزش و پرورش و معلمان انجام می‌دهند، ظرفیت‌سازی است و دست اندرکاران تعلیم و تربیت باید زمینه را برای تربیت نونهالان و شکوفایی فکری آنان فراهم کنند که بتوانند خوب زندگی کنند و مسائل را خوب بفهمد و خدمتگزار باشد و مشکلات دیگران را حل کند.
وی در پایان با اشاره به تحولات صورت گرفته در نظام آموزش و پرورش یادآور شد: آموزش باید تربیت محور بوده و اصل آموزش باید در خدمت تربیت باشد و مهارت‌های مختلف مورد نیاز انسان در زندگی را باید یاد بگیرد.
انتهای پیام

نظر شما