شناسهٔ خبر: 28268329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

طیبه سیاووشی: توسعه ورزش زنان در مسیر رشد قرار دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم توسعه ورزش زنان به لحاظ توسعه کمی و کیفی با تعامل و تلاش مجلس در مسیر رشد قرار داشته است.

صاحب‌خبر -
طیبه سیاووشی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: آنچه در بازی های آسیایی جاکارتا توسط بانوان ملی پوش کشورمان بدست آمد قابل تقدیر و تحسین است اما این نکته را باید مورد توجه قرار داد که باید برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش های بیشتری صورت بگیرد.
او افزود: رشد ورزش بانوان در بخش های همگانی و قهرمانی زمانی سرعت بیشتری خواهد گرفت که در بخش های اداری، برنامه ای و سیاست گذاری مشارکت بانوان بیشتر شود چرا که این حضور موثر باعث توجه بیشتر به این بخش می شود.
سیاوشی توضیح داد: به عنوان مثال در کمیته ملی المپیک حضور بانوان در هیات رئیسه و بخش های سیاست گذاری، حضور پررنگ تر بانوان ضروری به نظر می رسد همچنین در وزارت ورزش و جوانان نیز می توان از تجربیات زنان ورزشکار بهره گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی این موضوع را مورد توجه قرار داد که توسعه ورزش زنان در دولت
یازدهم و دوازدهم به لحاظ توسعه کمی و کیفی با تعامل و تلاش مجلس در مسیر رشد قرار داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش تعامل مجلس و وزارت ورزش و جوانان را هم راستا دانست و گفت: تلاش مجلس این بوده که در کنار وزارت ورزش و جوانان زمینه رشد ورزش به ویژه در بخش بانوان را مهیا کند به عنوان مثال در بخش بودجه و کمیسیون فرهنگی تعامل و همکاری ها هدفمند بوده تا بودجه برای فعالیت ها هزینه شود و خوشبختانه این اتفاق افتاده است.

سیاوشی گفت: ما در حال حاضر شاهد حضور بانوان در رشته هایی مانند کشتی و وزنه برداری هستیم و در بازدیدی که از اردوهای آماده سازی این رشته ها داشتم حضور این همه علاقه مند برایم جالب و دور از انتظار بود.
او افزود: خوشبختانه ورزشکاران بانوی کشورمان با رعایت تمامی قوانین مذهبی و دینی و رعایت استانداردهای ورزشی فعالیت می کنند و برای کشورمان افتخار آفرین هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از پتانسیل های ورزشی کشور به عنوان سرمایه های جامع نام برد که باید ضمن فرصت سازی برای رشد زمینه های حفظ آنها نیز مهیا شود.

:یاووشی در مورد حضور زنان در ورزشگاه ها به عنوان یکی از حقوق اجتماعی بانوان یاد کرد و گفت: این اتفاق علاوه بر اینکه باعث می شود زنان، فرزندان و در مجموع خانواده ها در یک فعالیت سرگرم کننده و مدیریت شده حضور پیدا کنند، این اشتیاق را نیز بوجود می آورد که بانوان علاقه مند، به فعالیت جدی در ورزش بپردازند.
وی درباره تلاش های صورت گرفته وزارت ورزش به نمایندگی امیررضا خادم اظهار داشت: جای خوشحالی است که از یک چهره ملی شناخته شده برای این امر مهم استفاده شده است تا خانواده ها در یک فضای سالم چه به عنوان تماشاگر و چه به عنوان بازیکن فعالیت های خود را پیگیری کنند.

نظر شما