شناسهٔ خبر: 28268310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رعایت نکردن اصول ایمنی بیشترین عامل حوادث کار

رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: نظارت نکردن کارفرمایان بر کارگاه‌ها و رعایت نشدن اصول ایمنی از سوی کارگران عامل وقوع ۴۵ درصد از حوادث کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, محمد علیخانی گفت: بعد از نظارت نکردن کارفرمایان بر کارگاه‌ها و رعایت نشدن اصول ایمنیرعایت نکردن اصول ایمنی بیشترین عامل حوادث کار از سوی کارگران، بی احتیاطی کارگران با ۳۰ درصد و شرایط نا ایمن کارگاهی با ۲۵ درصد به ترتیب مهمترین علت‌های وقوع حوادث کار در نیمه نخست امسال بوده اند.
علیخانی در ادامه افزود: سقوط از ارتفاع و لغزیدن در کارگاه‌ها با ۴۶ درصد بیشترین عامل حوادث ناشی از کار در قزوین است.
وی با بیان اینکه سقوط از ارتفاع در محل کار در ۶ ماه نخست امسال افزایش یافته است، گفت: همین عامل در مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد از عوامل حادثه ساز را به خود اختصاص داده بود.
رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: گیر کردن در لای دستگاه و ماشین آلات، سوختگی، برق گرفتی و برخورد ماشین آلات از دیگر عوامل حوادث کار در کارگاه‌ها است.
علیخانی افزود : آمار فوتی‌های حوادث کار در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد کاهش یافته است.
وی گفت: از نظر شدت حوادث، حوزه ساختمان با پنج مورد بیشترین آمار فوتی را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته با افزایش ۲ نفر فوتی در این بخش افزایش داشته ایم.

نظر شما