شناسهٔ خبر: 28268266 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جمعیت هلال احمر ایران:

طرح ملی دادرس در 9 هزار مدرسه اجرا شده است

شهرری- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در مواقع روزهای سخت و سوانح) از 6 سال پیش آغاز و تاکنون در 9 هزار مدرسه سراسر کشور اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی اصغر پیوندی روز یکشنبه در آئین بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر در دبیرستان شهید سید حسن غیوری شهرری اظهار داشت: در این طرح دانش آموزان پناه گیری، خروج اضطراری، اسکان موقت، کمک‌های اولیه، اطفای حریق و چگونگی حفظ خونسردی در زمان بروز حوادث را آموزش می‌ بینند.
وی با بیان اینکه طرح دادرس با هدف کاهش تلفات و سوانح اجرا می شود، یادآور شد: آموزش برخورد با حوادث و اقدامات لازم در این زمان یکی از ضرورت ها و نیازهایی است که باید دانش آموزان آن را فرا گیرند.
پیوندی عنوان کرد: هم اکنون یک میلیون دانش آموز در ساسر کشور دادرس شده اند و از آموزش های لازم امدادی در مواقع سخت بهره مند شده اند.
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: جمعیت هلال احمر نهادی عام المنفعه، خیریه و مستقل است که در هنگام حوادث وارد عمل شده و به مردم آسیب دیده خدمات رسانی می کند.
وی با بیان اینکه هلال احمر نهادی از جنس مردم و در کنار مردم است، عنوان کرد: این نهاد در هنگام نیاز و ضرورت بر اساس وظیفه ذاتی اقدامات مورد نیاز را برای حادثه دیدگان انجام می دهد.
پیوندی تاکید کرد: ترویج روحیه صلح، دوستی، برادری، رفاقت، محبت، دوری از خشونت و افراطی گری از وظایف جمعیت هلال احمر است.
وی اظهار داشت: کانون های دانش آموزی از70 سال پیش با هدف آموزش های امدادی و پایه در راستای پیشگیری از خطرات اجتماعی تاسیس شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: استفاده از ظرفیت ها در مدارس و همچنین اردوگاه های دانش آموزی در مواقع خطر برای کمک رسانی به مردم نقش مهم و موثری دارد.
فرماندار ویژه ری شهرستان ری نیز در ادامه این آیین گفت: اولین چیزی که به پیامبر اسلام وحی شد، خواندن بود و این نکته نشان دهنده اهمیت آموزش و خواندن است.
هدایت الله جمالی پور با بیان اینکه ائمه اطهار بر آموزش و علم اندوزی تاکید فراوان داشتند، یادآور شد: امام صادق (ع) دانشگاهی را با هدف ترویج فرهنگ دانش و کسب علم راه اندازی کردند که امروزه هم این راه تداوم دارد.
وی افزود: هر جامعه ای که به علم و دانش مصلح شود در عرصه جهانی سعادتمند و موفق خواهد شد.
طرح ملی دادرس در راستای آموزش و فراگیری دوره های امدادگری دانش آموزان بعد از فارغ التحصیلی و کاهش قابل توجه تلفات انسانی و خسارات مالی در حوادث غیره مترقبه و بلایای طبیعی است.
شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.
امسال جشن شکوفه ها با حضور چهار هزار و 22 دانش آموز کلاس اولی در مدارس ناحیه 2 و چهار هزار و 300 دانش آموز در مدارس ناحیه یک شهرری برگزار شد.
1970/6003

نظر شما