شناسهٔ خبر: 28268226 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

امینی فرد تاکیدکرد:

معضلات گسترده آموزشی مانع ارائه خدمات کیفی روان شناسی به دانش آموزان

نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه معضلات گسترده آموزشی مانع ارائه خدمات کیفی روان شناسی به دانش آموزان است،گفت: خلاء کمبود فضای آموزشی در بسیاری از نقاط کشور مشهود است.

صاحب‌خبر -

 محمد نعیم امینی فرد درگفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره ارائه خدمات روانشناسی درمدارس کشور،گفت: حوزه بهداشت روان در قیاس با خدمات پزشکی پیشرفته مناسبی در کشور نداشته است بنابراین مشخص است که با این اوصاف نگاه به خدمات بهداشت و روان در مدارس در اولویت قرار نگیرد.

نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معضلات گسترده آموزشی مانع ارائه خدمات کیفی روان شناسی به دانش آموزان است تصریح کرد: بحث فضاهای آموزشی، تامین نیروهای کارآمد، تامین حداقل سرانه‌های آموزشی از عواملی است که  مانع ایجاد فرصت برای خدمات کیفی در حوزه بهداشت روان می‌شود بنابراین با این کم وکاستی در حوزه آموزش مشخص است که خدمات بهداشت  روان حذف یا به حداقل  خواهد رسید.

نگاه به حوزه بهداشت روان در حوزه آموزش ضروری است

  امین فرد: نگاه به حوزه بهداشت روان در حوزه آموزش ضروری است زیرا نگاه کیفی به بهداشت روان در امر پیشرفت تحصیلی بسیار تاثیرگذار است اما متاسفانه جامعه ای که نتوانسته حداقل‌های آموزشی را تامین کند، مشخص است که نمی تواند  خدمات کیفی مطلوب در حوزه بهداشت روان  ارائه دهد.

 وی ادامه داد: نباید این نکته به فراموشی سپرده شود که کاهش جرم، جنایت و بزهکاری در نسل نوجوان ارتباط مستقیم با حوزه بهداشت و روان دارد و این در حالی است که هم اکنون بهداشت و روان دانش آموزان در  کشورهای توسعه یافته در اولویت  قرار دارد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه معضلات گسترده در حوزه آموزش مانع رسیدگی به بهداشت روان دانش آموزان است یادآورشد: خلاء کمبود فضای آموزشی در بسیاری از نقاط کشور مشهود است./

پایان پیام

نظر شما