شناسهٔ خبر: 28268145 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

مشکلات واحد دانشگاهی‌تان را با ما در میان بگذارید

الو دانشــــگاه

می‌توانید مشکلات‌تان را در واحدهای دانشگاهی به ما منتقل کنید تا ما پیگیر آن مشکلات شویم. کافی است ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس @farhikhtegandaily پیدا کنید و در ستون «الو دانشگاه» صفحات روزنامه مشاهده کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، دیگر تا لنگ ظهر خوابیدن تمام شد و از امروز زنگ رسمی آغاز دانشگاه‌ها به صدا درآمد تا بیش از چهار میلیون دانشجو که بخش قابل‌توجهی از آنها ترم اولی هستند، سر کلاس‌های درس حاضر شوند.

دانشجویان را در آغاز سال تحصیلی می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ دسته اول کسانی هستند که تازه وارد فضای جدی دانشگاه شده‌اند و هنوز از قوانین و چارچوب‌بندی‌ها خبری ندارند و دسته دوم ترم بالایی‌هایی هستند که انتظارات بالاتری نسبت به ترم اولی‌ها خواهند داشت. البته طیف‌های دیگری نیز در دانشگاه‌ها هستند که با توجه به فضای اجتماعی هر دانشگاه متفاوت است. اما در این میان یکی از مسائل همیشگی دانشجویان از ترم اولی گرفته تا سنواتی، مسائل آموزشی و رفاهی است که باعث می‌شود کوچک‌ترین مشکلی با واکنش این قشر جوان و پر انرژی روبه‌رو شود؛ اعتراض و تجمع از رفتارهای «روتین» دانشجویان معترض است.

خود همین اعتراض‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ غذای سلف پای ثابت اعتراضات همیشگی است؛ موضوعی که با توجه به وجود ذائقه‌های مختلف دانشجویان قطعا نمی‌توان همه آنها را از دستپخت سرآشپز راضی کرد و همین مساله باعث شده اعتراضات به غذا در صدر تجمعات دانشجویی قرار گیرد. امکانات رفاهی خوابگاه، شهریه دروس جبرانی، سنوات، سرویس حمل‌ونقل و ده‌ها موضوع دیگر در رتبه‌های بعدی اعتراضات دانشجویی است. این حجم اعتراضات قطعا نیاز به یک فضای رسانه‌ای برای پوشش و پیگیری خواهد داشت که بر این اساس صفحات دانشگاهی روزنامه «فرهیختگان» به‌عنوان تنها روزنامه دانشجویی می‌تواند فضای مناسبی برای انتقال دغدغه‌ها و مشکلات باشد. برای این منظور می‌توانید مشکلات‌تان را در واحدهای دانشگاهی به ما منتقل کنید تا ما پیگیر آن مشکلات شویم. کافی است ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس @farhikhtegandaily پیدا کنید و در ستون «الو دانشگاه» صفحات روزنامه مشاهده کنید.

نمونه یک پیام ارسالی اخیر: امروز دانشجویان ورودی جدید برای ثبت‌نام به دانشگاه آمده بودند. اکثر دانشجویان با پدر یا مادر خود همراه بودند. چند ده دانشجو به همراه پدر یا مادر و حتی خواهر و برادر کوچک‌تر ساعت‌ها پشت در آموزش دانشکده‌ها معطل بودند. ازدحام جمعیت در رفت و آمد اساتید و دانشجویان مقطع ارشد که قصد دفاع از پایان‌نامه خود را داشتند هم مشکل ایجاد کرده بود. وقتی پرس‌وجو کردیم، متوجه شدیم دلیل این نابسامانی تغییر در سیستم نرم‌افزاری دانشگاه است. لطفا پیگیری کنید.

نظر شما