شناسهٔ خبر: 28267698 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استقبال کردها از درخواست سیدحسن نصرالله برای مذاکره‌ آنها با دولت سوریه

یکی از مسؤولان سیاسی سوریه دموکراتیک ابراز امیدواری کرد که تصمیم گیرندگان کرد به نصیحت سید حسن نصرالله درباره مذاکره با دولت سوریه گوش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ریزان حدو، سیاستمدار کرد سوری در مصاحبه با شبکه المنار لبنان گفت: ما جز صداقت چیزی از سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان ندیده‌ایم و دشمنانش قبل از دوستانش به این مساله گواهی داده‌اند.

وی اظهارات سید حسن نصرالله را که با لحن دوستانه کردها را به حساب باز نکردن روی آمریکا و مذاکره با دولت سوریه دعوت کرد، ستود.

حدو بر موافقت کامل با دیدگاه سید حسن نصرالله درباره دشمنی آمریکا با کردها تأکید و چند نکته را درباره درست نبودن قصد و نیت آمریکا در تعامل با کردها ذکر کرد.

وی گفت: ترکیه عضو ناتو است و آمریکا نیز عملا رهبر ناتو محسوب می‌شود پس اگر آمریکا با ترکیه درباره اشغال عفرین همدست نبود پس باید ناتو بیانیه‌ای صادر کرده و مخالفتش را با حمله ترکیه به عفرین اعلام می‌کرد. از آنجا که این اتفاق نیفتاد پس آمریکا شریک تجاوز به عفرین محسوب می‌شود. اگر آمریکا معادله شرق و غرب فرات را بهانه می‌کند تا سکوتش را در قبال تجاوز ترکیه به عفرین توجیه کند پس چرا آمریکا مانع جنگنده‌های ترکیه از حمله به مراکز یگان‌های مدافع خلق کرد در منطقه کراچوک در آوریل ۲۰۱۷ نشد.

ریزان حدو گفت: من امیدوارم کسی که تصمیم گیرنده است نصیحت سید حسن نصرالله را جدی بگیرد چراکه این توصیه‌ای است که به ما در آزادی عفرین و بازپس گرفتن عزتمان کمک می‌کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما