شناسهٔ خبر: 28267453 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

باید از ظرفیت عاشورا برای تربیت دانش آموزان استفاده شود

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در آیین آغاز سال تحصیلی که در دبیرستان دخترانه شاهد بهشتیان قزوین برگزار شد با تسلیت ایام شهادت حضرت سید الشهدا(ع)،

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در آیین آغاز سال تحصیلی که در دبیرستان دخترانه شاهد بهشتیان قزوین برگزار شد با تسلیت ایام شهادت حضرت سید الشهدا(ع)، افزود: صحنه کربلا عرصه تقابل علم در برابر جهل، عقل در برابر جنون، ایمان در برابر کفر، انسانیت در برابر ددمنشی، عدالت در برابر ظلم و در واقع همه خوبی ها در برابر پلیدی ها بود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود: خداوند نزول قرآن کریم را با تعلیم و تربیت آغاز کرد که این مهم نشان دهنده جایگاه والای علم و علم‌آموزی در دین مبین اسلام است که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه انسان تا به حقیقت نرسد یقین نمی کند، اضافه کرد: کاری که مدرسه با دانش آموز می کند آن است که علم را با یقین به وی می آموزد.
آیت الله عابدینی با اشاره به وجود 2 نوع علم تحصیلی و جوششی در انسان، گفت: بر خلاف علم تحصیلی که در مدارس فرا گرفته شده و امکان فراموش شدن دارد، علم جوششی هر روز در حال افزایش است.
وی ادامه داد:علم نور است و باید از درون بجوشد و آنچه از کتاب و معلم می آموزیم همچون آبی است که از بیرون به درون ریخته شده و نباید فراموش کرد علم درونی را خداوند ایجاد می کند.
امام جمعه قزوین با اشاره به شخصیت شهید شهریاری، اظهار داشت:در شرایطی که کشف وی برای حیثیت و حیات ما مهم بود، این علم حاصل تقوایی بود که خداوند در وجود وی به ودیعه نهاده بود.
وی اظهار داشت: فرزندان ما خوشبختانه همواره رویکردی الهی داشته اند و ما جلوه های آن را در بسیاری از اوقات از جمله ماه محرم، ماه مبارک رمضان و شب های قدر می بینیم.
آیت الله عابدینی در ادامه با یادآوری حادثه تروریستی دیروز در اهواز و محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه،گفت: این حادثه که توسط نوکران بعثی ها و آمریکایی ها و سعودی ها رخ داد اقدامی نه تنها علیه نیروهای نظامی بلکه آتش افروختن بر سر کودکان، زنان و مردان بی دفاع بود که البته این اقدامات مردم ما را مقابل دشمنان بیدارتر از گذشته خواهد کرد.
امروزاول مهر ماه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، 245 هزار دانش آموز در استان قزوین راهی کلاس های درس شدند.
7388*3013
انتهای پیام

نظر شما