شناسهٔ خبر: 28267391 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امیر تسویه‌چی عنوان کرد؛

نقش مؤثر نهاجا در تامین امنیت اقتصادی کشور

فرمانده پایگاه هوایی شهید لشکری با اشاره به اینکه نهاجا در ابعاد سیاسی و اقتصادی نقش مؤثری را در دفاع مقدس ایفا کرد، گفت: نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس اجازه نداد که حتی یک روز صادرات نفت متوقف شود که این تاثیر بسزایی در حوزه اقتصادی کشور داشت.

صاحب‌خبر -

نقش نهاجا در تامین نفتکش‌ها و صدور نفت در دوران دفاع مقدس ستودنی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم «محمد تسویه‎چی» فرمانده پایگاه هوایی شهید لشگری صبح امروز در مراسم گرامیداشت عملیات «کمان ۹۹» با اشاره به نقش‌آفرینی نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: نیروی هوایی در روز نخست جنگ تحمیلی با چهار فروند جنگنده وارد مرز‌های هوایی دشمن شد و برخی پایگاه‌های متجاوزان را مورد اصابت قرار داد؛ این حمله هوایی به فاصله کمتر از سه ساعت از شروع تجاوز دشمن به ایران اسلامی صورت گرفت.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش همچنین در دومین روز آغاز جنگ تحمیلی عملیات بزرگ ۱۴۰ فروندی را با نام کمان ۹۹ انجام و در این عملیات بخش قابل توجهی از پایگاه‌های نظامی، فرودگاه‌ها و توان هوایی رژیم بعثی را مورد اصابت قرار داد.

امیر تسویه‎چی افزود: هدف از این عملیات راهبردی هوایی، منصرف ساختن عراق از ادامه جنگ و جلوگیری از گسترش آشوب و خونریزی در مرز‌های جنوب و جنوب غرب ایران بود.

فرمانده پایگاه هوایی شهید لشکری ادامه داد: نیروی هوایی در ابعاد سیاسی و اقتصادی نقش مهمی را در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد، که از جمله می‌توان به تامین امنیت نفتکش‌ها، مقابله با جنگنده‌های دشمن و جلوگیری از حملات آنان اشاره کرد.

وی در پایان تصریح کرد: نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس اجازه نداد که حتی یک روز صادرات نفت متوقف شود که این اقدام نتیجه رشادت و از جان‌گذشتگی خلبانان و کارکنان انقلابی نهاجا بود و تاثیر بسزایی در حوزه اقتصادی کشور داشت.

بنا بر این گزارش، در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای عملیات کمان ۹۹ تقدیر شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما