شناسهٔ خبر: 28265929 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هزاران سوئیسی در اعتراض به تبعیض جنسیتی در پرداخت‌ دستمزدها تظاهرات کردند

هزاران نفر در سوئیس روز گذشته با برگزاری تظاهراتی در پایتخت این کشور به نابرابری پرداخت دستمزد به کارکنان زن در مقایسه با مردان به خیابان‌ها آمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر در سوئیس روز شنبه به خیابان‌های برن (پایتخت سوئیس) آمدند وضمن اعتراض به نابرابری پرداخت دستمزد به زنان و مردان، شفافیت فعالیت‌ شرکت‌ها را خواستار شدند.

خبرگزاری آلمان با اعلام این خبر افزود که امکان دارد که کارکنان زن مانند اقدامی که در سال ۱۹۹۱ صورت دادند، یک روز اعتصاب کنند. سازمان‌دهندگان این تظاهرات، شمار شرکت‌کنندگان  در تظاهرات را حدود ۲۰ هزار نفر برآورد کرده‌اند. پلیس هم حضور شمار زیادی در این تظاهرات را تائید کرده اما رقمی از تعداد حاضرین اعلام نکرده است.

«یونیا» بزرگترین اتحادیه سوئیس در بیانیه‌ای که خبرگزاری فرانسه آن را منتشر کرد، نوشت: «زنان از نابرابری جنسیتی در پرداخت دستمزد  خسته شده‌اند.» این اتحادیه در قالب پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر هم نوشت: «دیگر کافی است. ۳۷ سال است که تغییرات به کندی پیش می‌روند و ما برابری در میزان دستمزدها نداریم.»

بر طبق اطلاعاتی که دولت سوئیس تهیه کرده است، زنان در این کشور  ۱۸.۱ درصد کمتر از مردان دستمزد دریافت می‌کنند. البته این مسئله را می‌توان با مواردی مانند تجربه و یا مدارک تحصیلی توجیه کرد اما حتی با در نظر گرفتن همه اینها هم زنان ۷.۴ درصد کمتر از مردان دریافت می‌کنند.

پارلمان سوئیس تصمیم دارد روز دوشنبه (فردا) قانونی را به بحث بگذارد که بر طبق آن شرکت‌ها شفافیت بیشتری داشته باشند. این اقدام که مورد حمایت دولت قرار دارد به منظور بر طرف کردن اختلاف در میزان پرداخت‌ها به کارکنان زن در مقایسه با کارکنان مرد در سوئیس صورت می‌گیرد.

انتهای‌پیام/

نظر شما