شناسهٔ خبر: 28265894 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تکمیل تصفیه خانه بیرجند 30 میلیارد تومان نیاز دارد

مهدی هاشمی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در صورت محقق شدن این مبلغ و اختصاص مرحله دوم وام بانک توسعه و تجارت اکو به مبلغ 5.3

صاحب‌خبر - مهدی هاشمی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در صورت محقق شدن این مبلغ و اختصاص مرحله دوم وام بانک توسعه و تجارت اکو به مبلغ 5.3 میلیون یورو تا پایان سال 98 به بهره برداری می رسد.
وی از پیشرفت 70 درصدی خط انتقال و مدول دوم تصفیه خانه بیرجند خبر داد و گفت: بخش عمده ای از تجهیزات این تصفیه خانه وارد استان شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی بیان کرد: فاز دوم این تصفیه خانه دارای 376 کیلومتر شبکه جمع آوری و 2 خط انتقال برای پوشش 345 هزار نفر جمعیت است و در این طرح از جدیدترین روش های ساخت استفاده شده به گونه ای که کمتر از هشت ساعت عملیات تصفیه فاضلاب انجام خواهد شد.
وی گفت: برای اجرای فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با ظرفیت شبانه روزی 21 هزار و 500 مترمکعب، بانک توسعه و تجارت اکو سرمایه گذاری کرده و تاکنون 23 میلیون یورو برای اجرای فاز دوم طرح مصوب و در چند مرحله هزینه شده است.
هاشمی مقدم افزود: پارسال 12 میلیارد تومان برای طرح های فاضلاب استان از محل ردیف ملی قانون استفاده متوازن از امکانات کشور پیش بینی شد و تاکنون هیچ مبلغی از این اعتبار به استان اختصاص نیافته که نیازمند تحقق جدی مانده آن برای شهرهای استان هستیم.
وی اظهار داشت: با پیگیری های نماینده مردم قاینات و زیرکوه و نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی پارسال نخستین بار 25 میلیارد تومان از محل تنش فاضلابی به این شهرستان ها پرداخت شد.
7557*3028
انتهای پیام

نظر شما