شناسهٔ خبر: 28264782 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

شهریاری:

ساماندهی سایت‌ها به معنای انحصار در فروش بلیط هواپیما نیست/نوع فعالیت سایت‎های بدون مجوز شبه دلالی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نوع فعالیت سایت ها و موسسات غیرمجاز فروش بلیط هواپیما، شبه دلالی و واسطه گری است، از این رو قطعا باید با فعالیت این تشکل ها مقابله شود.

صاحب‌خبر -

سیدکمال‌الدین شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اقدام سازمان هواپیمایی کشوری و دادستانی قوه قضائیه درباره فیلتر کردن سایت های بدون مجوز و غیرمجاز فروش بلیط هواپیما، گفت: به طور حتم این اقدام بسیار مثبت و قابل توجه خواهد بود، زیرا دستگاه های متولی باید از هر گونه فعالیت هر نهاد، موسسه و تشکیلات غیرمجاز جلوگیری شود.

تشکل های بدون مجوز سر منشأ بروز فساد در کشور

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از زمینه های بروز فساد در بخش های مختلف جامعه، فعالیت تشکل های بدون مجوز است، بنا براین فعالیت مبتنی بر قانون باید مبنای تمام امور قرار گیرد.

فعالیت غیرقانونی سایت ها غیرمجاز در فروش بلیط هواپیما

وی افزود: قطعا باید میان سایت ها و موسسات مجاز فروش بلیط با سایت های غیرمجاز تفاوت قائل شد، زیرا سایت ها برای کسب مجوز، بروکراسی پیچیده و خاصی را طی کرده و نظارت دقیقی بر عملکرد آن ها وجود دارد، اما سایت های غیرمجاز در سایه به تمام کارهای غیرقانونی خود ادامه می دهند.

نوع فعالیت سایت ها غیرمجاز فروش بلیط هواپیما، شبه دلالی و واسطه گری است

شهریاری با بیان اینکه نوع فعالیت سایت ها و موسسات غیرمجاز فروش بلیط هواپیما، شبه دلالی و واسطه گری است، گفت: فعالیت این سایت ها تنها موجب بالا رفتن نرخ بلیط پروازهای هوایی می شود، به طوری که این سایت ها میان تولیدکننده خدمات و مصرف کننده قرار گرفته و با ایجاد دایره سودی برای خود، عملا به افزایش قیمت دامن می زنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: متأسفانه سایت های غیرمجاز هیچ خدماتی به مسافران نداده و تنها نتیجه فعالیت آن ها، ایجاد حباب در قیمت ها و گرانی نرخ مسافرت های هوایی است.

ساماندهی سایت‌ها به معنای انحصار در فروش بلیط هواپیما نیست

وی با اشاره به ابراز نگرانی برخی کارشناسان درباره خطر بروز انحصار با محدود شدن تعداد و فعالیت سایت های فروش بلیط هواپیما، افزود: در شرایط کنونی قانون ضد انحصار در کشور در حال اجرا است و بر اساس آن، یک شرکت حقیقی با حقوقی در ارائه خدمت بیش از 20 درصد سود به خود اختصاص دهد.

انحصار زاییده رانت است/ با هر گونه رانت خواری در هر شکلی باید مقابله شود

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا با هر گونه رانت خواری در هر شکلی باید مقابله شود، البته انحصار نیز زاییده رانت است، بنابر این باید طبق قوانین، اجازه فعالیت و سرمایه گذاری تمام اقشار مردم داده شود./

پایان پیام

نظر شما