شناسهٔ خبر: 28264608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

چند خبر کوتاه فرهنگی از خراسان جنوبی

حوزه/یادواره ای برای ۵ شهید ماهیرود، برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی در بیرجند، بافت ۴ هزار متر مربع فرش توسط بانوان خراسان جنوبی برای کمک به عتبات عالیات، انتصاب حجت الاسلام «رادمرد» به امامت جمعه آیسک و تدارک ۲۵ برنامه هفته دفاع مقدس در خوسف عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع)، در یادواره پنج شهید روستای مرزی ماهیرود در مورد جایگاه و مقام شهدا گفت: نهال نوپای انقلاب به برکت خون شهدا پس از 40 سال به درخت تنومندی تبدیل شد که در مقابل همه توطئه های دشمنان ایستاده است.

سردار «قاسمی» همچنین باخانواده های شهیدان حسینی و صالحی دیدار کرد.

نمایشگاه خیابانی عکس عاشورایی در بیرجند برپا شد

محمدرضا قلاسی‌مود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه خیابانی عکس عاشورایی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند و به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از 30 قطعه عکس عزاداری سال‌های گذشته هیئت‌های مذهبی شهرستان بیرجند در قالب بنرهای 3 در 4 متری به نمایش گذاشته شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند بیان کرد: نمایشگاه  خیابانی عکس عاشورایی با هدف ترویج و گسترش فرهنگ عاشورایی، آشنایی با آیین‌های عزاداری و اعتقادات مذهبی منطقه برگزار شده است.

قلاسی مود یادآور شد: این نمایشگاه در سطح شهر بیرجند و در مسیر تردد هیئت‌های مذهبی از میدان امام حسین (ع) به سمت مزار شهدا نصب شده است که در نوع خود طرحی بی‌نظیر و جالب بود و با توجه به اینکه در قالب بنرها و پوسترهای بزرگ به نمایش درآمده بود مورد استقبال مردم قرار گرفت.

 

بانوان خراسان جنوبی برای کمک به عتبات عالیات ۴هزار مترمربع فرش بافتند

موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی، گفت: اربعین امسال 34 موکب از خراسان جنوبی برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی(ع) برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه 29 موکب در کاظمین، یک موکب در سامرا و مابقی در مسیر نجف به کربلا خواهد بود افزود: این موکب‌ها در بخش‌های اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان و نظافت است و در آنها هزار و 200 خدمه به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: مردم خراسان جنوبی در 6ماهه نخست امسال 2 میلیارد تومان وجه نقد برای بازسازی عتبات عالیات کمک کرده همچنین بانوان استان 4هزار مترمربع فرش دستباف به‌ارزش حدود 400 میلیون تومان برای کمک به ساخت صحن حضرت زهرا(ع) بافتند.

جوینده ابراز کرد: کمک‌های مردم خراسان جنوبی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش دارد و کمک‌های مردم برای ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(ع) در نجف اشرف مصرف می‌شود.

 

حجت الاسلام «رادمرد» امام جمعه آیسک شد

مراسم تودیع و معارفه امام جمعه آیسک در جلسه شورای اداری سرایان برگزار و حجت الاسلام و المسلمین «رادمرد» به عنوان امام جمعه این شهر معرفی شد.

در جلسه شورای اداری سرایان که با حضور جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین «عرب» امام جمعه سابق آیسک بر استفاده از ظرفیت بزرگ نماز جمعه برای ارتقای فرهنگی منطقه تاکید کرد.

حجت الاسلام «رضوانی نسب» معاون گزینش شورای سیاستگذاری امامان جمعه هم با اشاره به جنگ رسانه ای دشمن گفت: استکبار به دنبال تضعیف نظام اسلامی و ناامید کردن مردم است که باید با همدلی و همکاری از مشکلات عبور کرد.

تدارک 25 برنامه هفته دفاع مقدس در خوسف

25 برنامه فرهنگی، رزمی، همایش و ... برای هفته دفاع مقدس در شهرستان خوسف تدارک دیده شد.

این مطلب را فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوسف در نشست خبری مطرح و از برگزاری همایش میثاق با ولایت، اجتماع زینبیون، اجرای رژه بسیجیان و رژه موتوری، تجلیل از سربازان نمونه، برپایی میز خدمت و همایش پیاده روی به عنوان مهم ترین برنامه های این هفته یادکرد.

سرهنگ «بشیری» در ادامه سخنانش بر اهمیت هفته دفاع مقدس و برنامه های گرامیداشت این هفته در ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی، مقاومت، ایثار، جهاد و خودباوری تاکید و اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس الگویی برای ملت های مظلوم و مسلمانان عالم بوده و موجی از استکبار ستیزی را در جهان به وجود آورده است.

تبیین دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس در فردوس

خودباوری، تحول درصنایع دفاعی و تحقق شعار «ما می توانیم» از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.

این مطلب را جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس در نشست خبری برنامه های هفته دفاع مقدس مطرح کرد و دستاوردهای این دوران را حاصل تفکر بسیجی و روحیه جهادی دانست.

سرگرد «مرتضی سکندری مقدم» دستاوردهای دوران دفاع مقدس در عرصه بین الملل را هم تثبیت اقتدار جمهوری اسلامی، تضمین استقلال کشور و نقش ایران در امنیت منطقه و کارآمدی جهان اسلام برشمرد.

وی با اشاره به رشد فضایل اخلاقی، باورهای دینی، حق طلبی، ساده زیستی و روحیه ایثار و شهادت طلبی بین رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: در شرایط فعلی هم با ترویج و حاکم شدن این روحیات بین مردم و مسئولان بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ن

 

نظر شما