شناسهٔ خبر: 28264390 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرپرست وزارت رفاه در آیین نواختن زنگ مهد:

سرپرست وزارت رفاه در آیین نواختن زنگ مهد: 85 درصد کودکان از فضای مناسب آموزشی محروم هستند

سرپرست وزارت رفاه گفت: با وجود اینکه 17 هزار و 500 مهدکودک در کشور فعال است اما 15 درصد کودکان را شامل می‌شود و 85 درصد کودکان از شرایط مناسب آموزشی در مهدها محروم‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی در آیین نواختن زنگ مهد در مهدهای کودک با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز گفت: این حادثه دل همه عاشقان به نظام را به درد آورد و در این حادثه از کودکانی که باید به مهد کودک و دبستان می‌رفتند تا جانباز 70 درصدی که هستی‌اش را برای نظام داده بود در این حادثه تلخ صدمه دیدند و تا این لحظه شهدا و مجروحان زیادی را شاهد بوده‌ایم،‌این معاندان استقامت نظام را مشاهد گرفته بودند در حالی که ایستادگی مردم روز به روز مقاوم‌تر می‌شود. 

وی ادامه داد: وزارت رفاه از طریق سازمان تامین اجتماعی برای برخورداری این مصدومان از خدمات تیم پزشکی و از سوی بهزیستی با مداخله به هنگام طرح محب که در حوادث و بلایا به راه می‌افتد می‌توانیم آسیب‌ها را به حداقل برسانیم چرا که این تیم مداخله‌گر در زلزله کرمانشاه به خوبی عمل کرد. 

محسنی گفت: 14 میلیون دانش‌آموز و 700 هزار کودک در مهدها به تعلیم و تربیت مشغول می‌شوند و داریم به جایی می‌رسیم و از بمباران تئوری بر مغز کودکانمان رهایی می‌یابیم. کاری که دهها سال پیش کشورهای پیشرفته انجام داده‌اند. 

سرپرست وزارت رفاه با تاکید بر اینکه بهزیستی این هدف را نقطه قوت خود قرار داده گفت: 300 آدینه‌ مهد، 200 مهد قرآنی ، 1200 حاشیه مهد، 8 هزار مهد شهری و 7500 مهد روستایی داریم که رشد همه جانبه کودک را هدف‌گذاری کرده‌اند. 

بندپی گفت: علاوه بر تغذیه و رشد جسمی کودکان به رشد روحی و مهارت‌آموزی آنها توجه می‌شود به طوری که مهارت‌آموزی را در برنامه‌های اشتغال و عرصه واقعی کار نیز دنبال می‌کنیم. چرا که از مهدها می‌توان مهارت‌های اخلاقی، حرفه‌ای و تربیتی را رشد داد. 

وی افزود: چاره‌ای جز رشد تعالی کودکان از مهدها نداریم. اگر می‌خواهیم فردی نقدپذیر در جامعه داشته باشیم و در زندگی آینده خود همدلی و نشاط را بیاموزند باید این برنامه‌ها را از سنین کودکی آغاز کنیم. 

سرپرست وزارت رفاه گفت: طرح تامین مواد غذایی گرم در حاشیه شهرها و در مهدهای کودک و همچنین تربیت نسل آینده به شدت دنبال می‌شود این در حالی است که متاسفانه در 17500 مهد کودک شاید 15 درصد کودکان بتوانند از فضای مناسب آ‌موزشی بهره بگیرند و 85 درصد کودکان خارج از این شرایط هستند. 

وی تاکید کرد: باید شرایطی فراهم کنیم تا تمام کودکان واجد شرایط به فضاهای آموزشی بیایند تا با مشارکت پذیری و اجتماع‌پذیر کردن آنها جامعه خوبی را در آینده رقم بزنیم. 

انتهای پیام/

نظر شما