شناسهٔ خبر: 28264342 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

«عبدالله عبدالله» به نیویورک رفت

رئیس اجرائی دولت افغانستان برای شرکت در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد.

صاحب‌خبر -

«عبدالله عبدالله» به نیویورک رفتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان برای شرکت در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد.

رئیس اجرائی دولت افغانستان در این سفر به نمایندگی از افغانستان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد سیاست٬ ‌امنیت٬ مبارزه با تروریسم٬‌ مبارزه با مواد مخدر، همکاری‌های منطقه ای، تقویت و تداوم همکاری‌های بین المللی با افغانستان٬ برگزاری انتخابات سالم پارلمانی، شوراهای ولسوالی و ریاست جمهوری، دستاوردهای افغانستان در عرصه حکومت‌داری، مبارزه با فساد، آموزش و پرورش، توانمندسازی زنان، پیشرفت‌ها و برنامه‌های اقتصادی، تلاش برای دست یافتن به توسعه‌ی پایدار بر اساس طرح هزار‌ه سازمان ملل و چالش‌های داخلی و منطقه ای سخنرانی خواهد کرد.

عبدالله در حاشیۀ اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با دبیرکل سازمان ملل متحد، روسای جمهور، نخست وزیران و وزرای خارجه تعدادی از کشورهای دوست و روسای شماری از سازمان‌های بین‌المللی دیدار و گفتگو می‌کند.

قرار است عبدالله در مهمانی که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا میزبانی می‌گردد نیز شرکت کند.

صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان و شماری دیگر از مسئولان عالی رتبه افغانستان نیز عبدالله را در این سفر همراهی می کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما