شناسهٔ خبر: 28263305 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آیت‌الله استادی خطاب به نمایندگان:

رفتار و گفتار نمایندگان می‌تواند موجب جذب یا دفع مردم نسبت به نظام و اسلام شود

یک مدرس اخلاق گفت که گروه‌های جامعه می‌توانند در جذب مردم به سمت انقلاب و اسلام و یا دفع آنها از انقلاب و اسلام موثر باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیت‌الله استادی که به مناسبت ایام محرم در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، اظهار کرد: اگر می‌خواهید کسی شیعه، مسلمان و متدین شود با عمل‌تان این کار را بکنید. گروه‌های خاص در جامعه می‌توانند با عمل‌شان به گرایش انسان‌ها به دین و انقلاب کمک کنند، اما اگر عمل‌شان درست نباشد ممکن است مردم از انقلاب و اصل دین فاصله بگیرند. ما در چنین موقعیتی هستیم که رفتار، عمل و زندگی‌مان می‌تواند برای دیگران تعیین کننده باشد لذا باید بیش از دیگران مراقب باشیم.

وی افزود: روز قیامت زمین و زمان شهادت می‌دهند که آقایان (نمایندگان) چه مواضعی داشتند، چه رایی دادند، چه صحبتی کردند و کجا غفلت کردند و رای ندادند.

این مدرس اخلاق با بیان این‌که زندگی گروه‌های مرجع می‌تواند فردی را به دین نزدیک یا از دین خارج کند، خطاب به نمایندگان اظهار کرد: باید بیشتر مراقب زبان، قلب و عمل‌تان باشید. از گروه‌هایی مثل روحانیت یا شما که در حکومت دخالت دارید توقع بیشتری است که مراقبت کنید. امام صادق (ع) می‌گویند با عمل‌تان ما را به مردم معرفی کنید و مردم را به طرف ما گرایش دهید. ما می‌توانیم با عمل‌مان مردم را به سمت انقلاب و نظام بیاوریم یا خدایی ناکرده ممکن است با عمل خود بی‌اعتمادی، مشکل و اختلاف ایجاد کنیم و مردم به جای این‌که روز به روز به نظام اسلامی بیشتر اعتقاد پیدا کنند برعکس از انقلاب دلسرد شوند.

آیت‌الله استادی با طرح این سوال که آیا احتمال می‌دهید مسلمانی کاری کند که به قرآن لطمه بخورد؟ افزود: در مورد قضات گفته شده که آنها لبه جهنم نشسته‌اند و اگر لغزش پیدا کنند جهنمی خواهند بود این برای همه است. گروه‌هایی که سمت‌هایی دارند، مملکت را اداره می‌کنند یا قوای سه‌گانه ممکن است موضع‌گیری‌ها و حرف زدن‌شان کمکی به محو قرآن کند یا موضعی بگیرند که با قرآن نسازد، لذا باید در این باره بیشتر مراقبت کنند.

انتهای پیام

نظر شما