شناسهٔ خبر: 28263264 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

درخواست رسمی کارگران برای برگزاری جلسه شورای عالی کار/وزارت کار همچنان بی‎تفاوت

R1012189/P1012122/S7,82/CT1

نمایندگان کارگری شورای عالی کار با ارسال نامه ای به سرپرست وزارت کار خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار شدند . در این نامه بیان شده است که فشار مضاعف کاهش قدرت خرید کارگران به تأیید کمیته سه جانبه مزد رسیده است، بنابراین برگزاری جلسه ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، چند روز پیش؛ جلسه کمیته دستمزد با دستور مستقیم شورای عالی کار برگزار شد. در این جلسه، هر سه ضلع مذاکرات بر لزوم افزایش 800 هزار تومانی قدرت خرید کارگران تأکید کردند و مقرر شد ظرف مدت یک هفته، جلسه شورای عالی کار برای نهایی کردن تصمیات کمیته دستمزد تشکیل جلسه بدهد ولی علیرغم گذشت حدود 10 روز ، هنوز خبری از برگزاری جلسه شورای عالی کار نیست.

فرامرز توفیقی،رئیس کمیته مزد کانون عالی شوراها درباره عدم برگزاری این جلسه می‌گوید: عدم برگزاری جلسه شورای عالی کار، یک تخلف آشکار و بدیهی‌ست و به هیچ بهانه‌ای نمی‌توانند این کار را به تعویق بیاندازند.

وی با بیان اینکه همه تصمیمات آمادهو منتظر امضاهای نهایی‌ست، افزود: پیگیری‌های بسیاری انجام داده‌ایم ولی هنوز به جواب روشنی نرسیده‌ایم؛ به ما گفته شده هنوز خبری از برگزاری جلسه نیست! همین امرروز هم با مجموعه وزارت کار تماس گرفتم اما گفتند هنوز زمان جلسه مشخص نیست!

 اکنون نمایندگان کارگری شورای عالی کار با ارسال نامه ای به محسنی بندپی،سرپرست وزارت کار خواستار برگزاری این جلسه شدند.

متن کامل نامه کارگران به سرپرست وزارت کار به شرح زیر است:

همانگونه که مطلعید حضرتعالی به واسطه سرپرستی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هم زمان مسئولیت شورای عالی کار را نیز دارا می باشید بر اساس ماده 167 و 168 قانون کار جلسات این شورای به صورت ماهیانه و در صورت تقاضای 3نفر از اعضا به صورت فوق العاده برگزار می  گردد. یادآور می شویم جلسه این شورای بار آخرین بار در تاریخ 97.5.3قریب به 2ماه قبل تشکیل گردیده و در خواست 3نفر عضو کارگری این شورا برای برگزاری جلسه فوق العاده نیز بلا اثر بوده است با توجه به وضعیت اقتصادی پیش آمده و فشار مضاعف کاهش قدرت خرید کارگران که به تأیید کمیته سه جانبه مزد رسیده است .مستدعی است در اسرع وقت نسبت به تشکیل جلسه این شورا با موضوع ترمیم قدرت خرید کارگران اقدام نمایند. لازم به توضیح است پیگیری های صورت گرفته برای تشکیل جلسه از دبیر محترم شورا به نتیجه نرسیده است عمل به قانون و احترام به درخواست های شرکای اجتماعی انتظارا کارگران از حضرتعالی است.

 

 انتهای پیام/

نظر شما