شناسهٔ خبر: 28262852 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس جمعیت هلال احمر با حضور در مراسم اول مهر؛

بهره گیری از ظرفیت‌ مدارس در مواقع خطر

رئیس جمعیت هلال احمر با حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید گفت: تشکیل کانون‌های دانش آموزی از 70 سال پیش در جمعیت آغاز شده است و در قالب آن آموزش‌های امدادی و آموزش‌های پایه برای تعامل و گفت‌وگو به دانش آموزان ارائه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، صبح امروز علی اصغر پیوندی با حضور در مدرسه شهید حسن غیوری در شهرری زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را نواخت. در این مراسم همچنین شهاب الدین صابون چینی، رئیس سازمان دانشجویان، حسین کتابدار،‌ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران و هدایت الله جمالی پور، فرمانده شهرری نیز حضور داشتند.

علی اصغر پیوندی در این مراسم اظهار کرد: خدا را شاکرم در روز اول مهر در مدرسه‌ای حاضر شوم که به نام شهید سیدحسن غیوری یادگار آیت الله غیوری است و با تبریک روز اول مهر باید بگویم که باعث افتخار من و همکارانم است که در خدمت شما دانش آموزان بزرگوار هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: امیدوارم با انرژی مضاعف و جدیت با بهره مندی از تجربیات معلمان بتوانیم راه کسب علم، دانش و معرفت را بپیماییم.

وی با تسلیت ایام محرم و تبریک هفته دفاع مقدس، به حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز اشاره کرد و افزود: متأسفانه روز گذشته حادثه‌ای تروریستی برای شکاف در دل ملت رخ داد و امیدواریم که روح شهیدان این حادثه با انبیاء و اولیاء محشور باشد و خداوند به مجروحان این حادثه شفای کامل عطا کند.  این حادثه تروریستی با همدلی و هم صدایی مردم بی اثر خواهد شد. حادثه روز گذشته برای شکاف بین مردم ترتیب داده شد که با لطف خدا،‌ هدایت رهبری و مسئولان خواهد گذشت و این اتفاق هشداری برای مسئولان انتظامی و نظامی بود تا توجه جدی تری به حفظ امنیت چنین مراسم‌هایی داشته باشیم.

پیوندی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان سه پند ارزشمند دادند که قابل گسترش به تمام شما عزیران است. یکی درس خواندن بود، دیگری ورزش کردن که گاهی خیلی از ما فراموش می‌کنیم و البته در دبیرستان‌های ما جدی تر از سایر پایه‌ها این مساله پیگیری می‌شود و سوم تهذیب نفس است باید مراقب باشیم و نسبت به انجام ندادن کارهایی که از آن منع شده‌ایم و انجام کارهایی که به ما توصیه شده است، تلاش کنیم.

وی با تشریح وظایف جمعیت هلال احمر در جمع دانش آموزان این مدرسه تصریح کرد: جمعیت هلال احمر جمعیتی خیریه، عامل منفعه و مستقل است که سابقه 95 ساله دارد و تلاش می‌کنیم که در همه حوادث درکنار مردم باشیم و این جمعیت نهادی از جنس مردم، برای مردم و به خاطر مردم طراحی شده است.

وی افزود: ما عضو هیأت حاکم شورای حکام فدراسیون بین‌المللی هستیم که این اتفاق حاصل تلاش 95 ساله در جمعیت است که دیگران با اهدای جان و مال خودشان به ما رساندند و ما باید آن را به آیندگان تحویل بدهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به وظایف جمعیت هلال احمر گفت: تکریم و احترام انسان‌ها یکی از وظایف جمعیت است که مبتنی بر ارزش‌های دینی و ملی ما است. وظیفه دیگر کاهش آلام و مشکلات بشری است و تلاش می‌کنیم که بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم. همچنین حس بشردوستی و انجام کار بشردوستانه و نوع دوستی کاری است که به دنبال گسترش آن بوده‌ایم و از همین رو اساس جمعیت بر کار داوطلبانه است و همه مردم به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم به دیگران کمک کنیم. وظیفه سوم ارتقای سلامت و کمک به بهداشت و درمان و خدمات توانبخشی است که جمعیت هلال احمر بدون چشمداشت آن را انجام می‌دهد. ترویج روحیه صلح و دوستی و برادری و دوری از خشونت وظیفه چهارم جمعیت است و امیدواریم که همه بتوانیم در راستای احقاق این وظایف تلاش کنیم.

پیوندی در ادامه افزود: جمعیت هلال احمر در کشور و منطقه خدمات زیادی ارائه داده و با کمک عزیزانی که داوطلبانه پا پیش می‌گذارند می‌توانیم به حل مشکلات مردم و یاری آنها در حوادث مختلف بشتابیم که آخرین آن زلزله کرمانشاه بود. حادثه‌ای که آثار آن سال‌ها باقی خواهد ماند و ما وظیفه داریم کنار این مردم باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت 70 ساله کانون‌های دانش آموزی گفت: این کاری است که از 70 سال پیش آغاز شده و هدف ما این است که در جمع دانش‌آموزان ورود کنیم و به آنها آموزش‌های امدادی و آموزش‌های پایه برای تعامل و گفت‌وگو را ارائه کنیم. همچنین از ظرفیت‌های مدارس آموزش و پرورش در مواقع خطر برای کمک به مردم بهره می‌بریم.

وی با اشاره به اجرای طرح دادرس از شش سال قبل گفت: این نام آن مخفف دانش‌آموز آماده در روزهای سخت است 9000 دبیرستان را تحت پوشش قرار داده و یک میلیون دانش آموز آموزش‌های امدادی را فرا گرفته‌اند تا بتوانند در حوادث برای نجات جان خود و دیگران اقدام کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه اقلیم ایران حادثه خیز است گفت: امیدواریم با گسترش این کار جامعه‌ای داشته باشیم که در حوادث و بلایا آماده تر باشیم. ما باید با حوادث زندگی کنیم و راه آن فراگیری آموزش‌های لازم است و در همین راستا از معلمانی که این آموزش‌ها را فراگرفته‌اند و حالا به دیگران ارائه می‌کنند تشکر می‌کنم. اگر همدلی میان دانش آموزان و کادر آموزشی نبود نمی‌توانستیم چنین کاری را پیش ببریم.

به گزارش ایسنا، همچنین در این مراسم هدایت الله جمالی پور، فرماندار شهرری گفت: راه سعادت بشری کشف علم و دانش است و هر جامعه‌ای که مسلح به سلاح علم باشد می‌تواند سعادتمند شود. ما هرچه در مسیر و علم معرفت تلاش کنیم زندگی بهتری را خواهیم داشت.

وی گفت: از تک تک معلمان که با بزرگواری و گاهی در شرایط سخت اقتصادی هیچگاه کم نمی‌گذارند قدردانی می‌کنم که همیشه کنار دانش آموزان هستند.

فرماندار شهرری در ادامه گفت: انشاءالله بتوانیم آینده بهتری برای کشور رقم بزنیم و از جمعیت هلال احمر هم تشکر کنیم برای ترویج کارهای خوبی که انجام می‌دهد و همه باید این لباس خوب هلال احمر را بپوشند. هلال احمر چند چیز را یاد می‌دهد که یکی از آنها نوع‌ دوستی است که امروزه در جامعه ما کم شده است و دانش آموزان با عضویت در هلال احمر می‌توانند یاد بگیرند که چگونه با یکدیگر تعامل داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما