شناسهٔ خبر: 28262562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ادامه تحصیل کودکان کار از اولویت های بهزیستی زنجان است

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمدمحمدی گفت: 132 کودک کار توسط بهزیستی شناسائی شده اند که از این تعداد 129 نفر دانش آموز هستند.مدیرکل بهزیستی استان

صاحب‌خبر - به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمدمحمدی گفت: 132 کودک کار توسط بهزیستی شناسائی شده اند که از این تعداد 129 نفر دانش آموز هستند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان در حاشیه مراسم اهدای لوازم التحریر به کودکان کار که با حضور خانواده ها و دانش آموزان برگزار گردید خاطرنشان کرد: طرح حمایت از کودکان کار و خانواده (مهرانه) از سال 95 بصورت سالانه با هدف ترغیب و تشویق خانواده های کودکان جهت ادامه تحصیل فرزندانشان اجرا می شود.
وی با اشاره به اهدای لوازم التحریر و کیف مدرسه به ارزش 3 میلیون ریال به هر دانش اموز گفت: با توجه به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: کلیه لوازم التحریر کودکان کار از برندهای ایرانی تهیه شده و از اولیای کودکان مهدهای کودک نیز درخواست گردیده به خرید کالای ایرانی در آستانه بازگشائی مجدد مهد کودک ها توجه نمایند.
محمدی از نظارت بهزیستی در نحوه پرداخت شهریه مدارس کودکان کار خبر داد وابراز داشت: با تعاملی که با مدارس صورت پذیرفته اغلب کودکان بصورت رایگان مشغول به تحصیل هستند و شهریه تعدادی نیز توسط خیرین پرداخت گردیده است.
وی بازگشت سه کودک کار به تحصیل را از فعالیت های در خور توجه مرکز حمایتی، آموزشی کودکان کار برشمرد و تصریح نمود: 132 کودک کارشناسایی شده توسط بهزیستی دارای خانواده هستند وشغل اغلب آنها آب فروشی در مزار شهدا ست.
این مقام مسئول برگزاری کلاس های تقویتی، زبان، نقاشی و فوتبال را از برنامه های اجرا شده جهت کودکان معرفی نمود و افزود: در صورت افت تحصیلی کودکان کار بهزیستی از معلمین خصوصی جهت بهبود تحصیل استفاده خواهد کرد.
گفتنی است دراین برنامه ضمن تحویل لوازم التحریر- بن کفش و کیف به کودکان ، از 7 کودک کار که در سال گذشته رتبه ممتاز را کسب نموده اند تقدیر گردید.
8068
انتهای پیام

نظر شما