شناسهٔ خبر: 28261043 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

هیأت همراه

اپلیکیشن نقاره یک ابزار کارآمد است. در این اپلیکیشن فارسی زبان می‌توانید نوحه‌خوانی‌های ایام محرم را ببینید و گوش دهید.

صاحب‌خبر -

شما میتوانید در نقاره براساس مناسبتها، مداحان یا شبهای مختلف محرم به دنبال مداحیها بگردید و پای این عزاداریها بنشینید. علاوه بر این، سخنرانی، ادعیه و قرائت قرآن هم در اپلیکیشین نقاره قابل جستوجوست و فیض معنوی شما را کاملتر میکند. این اپلیکیشن اندرویدی و مذهبی، محیط کاربری آشنایی دارد و کار کردن با آن برای بیشتر کاربران راحت است. علاوه بر این میتوانید از فهرست پخشها برای رسیدن به گروهی از نوحهها کنار هم استفاده کنید. نقاره امکان دانلود و اشتراکگذاری را هم به شما میدهد تا بتوانید این فایلها را در تلفن همراه خود ذخیره یا برای دیگر کاربران ارسال کنید. نوحهها محدود به فایلهای صوتی نیست و میتوانید ویدئو و حتی دعاهای متنی نیز درآن پیدا کنید. در بخش دسته بندی نیز موضوعات مختلفی مانند نهجالبلاغه، ترتیل قرآن کریم و ادعیه دیده میشود. تعرفه استفاده از اینترنت در اپلیکیشن نقاره به دلیل استفاده از سرورهای داخلی نیمبهاست، برای همین دیگر لازم نیست نگران حجم اینترنت مصرفی دستگاه خود باشید.

نذر دیجیتال

در ایام محرم بسیاری از ما نذرهای مختلفی مانند ذکر صلوات، ختم بخشی از قرآن یا نذرهایی از این نوع داریم که خیرات امواتمان کنیم. اپلیکیشن هدیه صلوات یک راه ساده برای این کار است. شما میتوانید در اپ «حاجت» ثبت نام و هر تعداد صلوات میخواهید نذر کنید.

این اپ به صورت هوشمند صلواتهای روزانه شما را ثبت میکند و میتوانید آمار روزانه صلواتهای خود را ببینید. علاوه بر این، در بخش دیگر آن، آمار کلی کاربران اپ نیز قابل مشاهده است. در بخش هدیه نیز میتوانید دعاهای مختلف مانند زیارتعاشورا را نذر و در این کار خیر شرکت کنید. علاوه بر اینها رتبه شما نسبت به کل کاربران در مقاطع زمانی مختلف نیز قابل مشاهده است تا از میزان نذر خود نسبت به دیگر کاربران هم مطلع شوید.

در صحن حرم

سعادت وقت گذراندن در صحن حرم امام حسین (ع) در این روزها آرزوی بسیاری از ماست، اما دلایل مختلفی باعث میشود نتوانیم دست خود را به این ضریح مبارک برسانیم. اپلیکیشن پخش زنده حرم امام حسین(ع) این امکان را میدهد تا به صورت مجازی و آنلاین به زیارت بروید. این اپ با پخش زنده، شما را به حال و هوای حرم میبرد. علاوه بر حرم امام حسین (ع) میتوانید مکانهای مذهبی و زیارتی دیگری مانند بین الحرمین شریفین، صحن حرم مطهر یک و دو و همچنین تلویزیون کربلا را هم به صورت زنده دنبال کنید. در کنار این پخش زنده، زیارت نامههای صوتی زیارت عاشورا، توسل به امام، زیارت وارث، زیارت اربعین و صلوات امام حسین نیز در این اپ موجود است. در بخش کتاب الکترونیک اپ نیز زندگی نامه امام حسین (ع)، احادیث منتخب، وصیت نامه، روایت واقعه کربلا و زیارت نامه عاشورا نیز برای مطالعه قرار دارد.

ارباب زمان

اگر اهل استفاده از ابزارهای تحت وب فارسی زبان باشید، حتما با سرویس Time.ir
آشنا هستید. حالا این سرویس برای کاربرانش نسخههای اندروید و آیاواس هم ارائه کرده است، پس اگر به یک تقویم فارسیزبان روی گوشی خود احتیاج دارید، حتما اپلیکیشن Time.ir را نصب کنید. این اپ علاوه بر تاریخ و زمان در لحظه تقویمهای مختلف مانند تقویم جلالی، میلادی و قمری را نشان میدهد و میتوانید اوقات شرعی را با تفکیک شهر و استان هم مشاهده کنید. در بخش دیگری از این اپلیکیشن میتوانید مانند نسخه وب، تاریخ تقویمهای مختلف را به هم تبدیل کنید، از میلادی به شمسی یا برعکس. قدرت محاسبه تبدیل تاریخ این اپ تا 1400 سال است. در بخش دیگر آن که مربوط به مناسبتهاست با استفاده از تاریخ هر روز میتوانید مشاهده کنید چه مناسبتهای ملی، مذهبی و بینالمللی اتفاق افتاده است.

ندانستنیها

بازی چپولی شما را به یک چالش جالب و عجیب دعوت میکند. اگر احساس میکنید اطلاعات عمومی بسیار خوبی دارید و میتوانید با کاربران دیگر رقابت کنید، وارد بازی آنلاین چپولی شوید، اما یک نکته کلیدی را فراموش نکنید. در چپولی همه چیز برعکس است. در واقع شما زمانی برنده بازی میشوید که پاسخ اشتباه به سوالات بدهید، اما برای دادن پاسخ اشتباه اول باید پاسخ درست را بدانید.

تمام سوالات بازی چپولی، با پاسخ بله یا خیر داده میشود پس آنقدرها هم کار سختی ندارید، اما وقتی پای سرعت عمل به میان میآید باید در عین دانستن جوابها تمرکز کافی برای دادن پاسخ برعکس داشته باشید. محیط بازی کاملا یا حتی زیادی ایرانی است و با صداگذاریهای بامزه شما را سرگرم میکند. انیمیشنهای بازی هم در نوع خود جالب است و شاید بتواند شما را جذب کند.

نظر شما