شناسهٔ خبر: 28261011 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی؛

رشد ۵۵ واحدی نرخ باسوادی در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ـ مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان گفت: نرخ باسوادی در استان در ابتدای انقلاب، ۲۹ درصد بوده و امروز به ۸۴ درصد رسیده، یعنی هر سال ۱.۵ واحد و در مجموع ۵۵ واحد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

رشد ۵۵ واحدی نرخ باسوادی در سیستان‌وبلوچستان

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: آموزش و ارتقاء سطح سواد جامعه از اولویت‌های انقلاب اسلامی بوده و همان‌طور که آمارها نشان می‌دهند، در طول این سال‌ها جامعه ایران از وضعیت نیمه بی‌سواد به وضعیت باسواد کنونی ارتقاء یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: نرخ باسوادی در سیستان و بلوچستان در ابتدای انقلاب، 29 درصد بوده و امروز به ۸۴ درصد رسیده، یعنی هر سال 1.5 واحد و در مجموع 55 واحد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه بیشتر جمعیت بی‌سواد، والدین هستند، افزود: از لحاظ آمار کشوری نیز هر ساله یک درصد بهبود حاصل شده، بطوری که نرخ باسوادی کشور در سال 57، ۴۷ درصد بوده و امروز به رشدی ۸۷ واحدی رسیده‌ایم.
نخعی با اشاره به اینکه همه اقدامات برای رسیدن به پوشش تحصیلی صد درصدی انجام شده است، ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا از طرق مختلف، از جمله جذب در کلاس‌های دایر، مدارس شبانه‌روزی، تغییر کاربری مدارس، خرید خدمات آموزشی، آموزش از راه دور و احداث فضای جدید این هدف محقق شود.
وی در خصوص وجود مدارس کپری در استان اظهار کرد: در گذشته مدارس کپری سیستان و بلوچستان استانداردسازی شده ولی هنوز به خاطر عمق محرومیت و بافت مناطق روستایی و عشایری این‌گونه مدارس در برخی مناطق دایر است که ان‌شاء‌الله به‌زودی این مشکلات رفع خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: بحمدالله با کمک خیّران مدرسه‌ساز و حمایت دولت، فضای آموزشی استان بهبود پیدا کرده است، با این حال درصدی از مدارس استان چندپایه هستند، که استفاده از مدارس کپری استاندارد و متناسب با اقلیم می‌تواند گام موثری در تامین فضاهای آموزشی یک تا سه کلاسه باشد.

انتهای پیام

نظر شما