شناسهٔ خبر: 28260937 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

جانمایی ایستگاه دوم راه‌آهن تهران/ برای ۴۴۰ هکتار از اراضی فرودگاه مهر‌آباد سند قطعی صادر شد

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان تهران از جانمایی ایستگاه دوم راه‌آهن تهران در محدوده جنوب غرب میدان آزادی خبر داد و گفت: این ایستگاه علی رغم قرار گرفتن در نزدیکی پایانه مسافربری غرب تهران و فرودگاه مهرآباد با خطوط مترو تهران نیز در ارتباط خواهد بود و قابلیت اتصال فرودگاه امام خمینی (ره) به فرودگاه مهر‌آباد را نیز فراهم می‌کند.

صاحب‌خبر -

نادر محمدزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از جانمایی ایستگاه دوم راه‌آهن تهران در جنوب غرب میدان آزادی خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت‌های اراضی در این منطقه با ارتش جمهوری اسلامی ایران توافقی منعقد شده که بر اساس آن ۲۰ هکتار از اراضی ارتش در اختیار شرکت راه‌آهن قرار گیرد.

وی افزود: این نقطه از سوی مشاور فرانسوی و ایرانی پس از بررسی نقاط مختلف تهران با توجه به نزدیکی پایانه مسافربری غرب، فرودگاه مهرآباد و ایستگاه مترو انتخاب شده است تا بتواند محل تردد قطار‌های سریع‌السیر و قطار‌ حومه‌ای تهران- اسلامشهر- رباط‌کریم- پرند باشد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران با اشاره به مزایای ایستگاه‌ دوم راه‌آهن تهران گفت: این ایستگاه علی رغم قرار گرفتن در نزدیکی پایانه مسافربری غرب تهران، فرودگاه مهرآباد با خطوط مترو تهران نیز در ارتباط خواهد بود و قابلیت اتصال فرودگاه امام خمینی (ره) به فرودگاه مهر‌آباد را نیز  فراهم می‌کند.

محمد زاده معتقد است، حجم فعالیت‌های حوزه  مسافری ایستگاه دوم راه‌آهن تهران به دلیل ارتباط و انطباق با شقوق مختلف حمل‌ونقلی و سیستم حمل‌ونقل درون شهری نسبت به ایستگاه اصلی تهران به مراتب بالاتر خواهد بود.

وی در ادامه از صدور سند قطعی برای ۴۴۰ هکتار از زمین‌های فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: از مجموع این اراضی، ابتدا مشکلات حقوقی ۱۷۰ هکتار مشاء و اخیرا ۲۷۰ هکتار دیگر برطرف شد و تنها مقدار کمی باقیمانده تا مشکلات حقوقی فرودگاه مهرآباد به طور کامل برطرف شود.

علی رغم اینکه اراضی فرودگاه مهرآباد بر اساس قوانین حاکمیتی متعلق به دولت بوده است، اما به دلیل نقص در پرونده‌ها و عدم صدور سند قطعی به نام دولت، افرادی سود جو قصد خارج کردن این زمین‌ها از مالکیت دولت را داشتند که خوشبختانه با کمک دستگاه‌های قضایی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی از بروز این اتفاق جلوگیری شد.

نظر شما