شناسهٔ خبر: 28260921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

دوستی: روحانی نجنبد اصلاح‌طلبان ضرر می‌کنند!

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، اسماعیل دوستی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملّی در گفت‌وگو با فارس، ضرورت حمایت اصلاح‌طلبان از دولت را مورد تأکید قرار داد و گفت: اصلاح‌طلبان باید تا آخر دولت، از روحانی و دولتش حمایت کنند و پشت او را خالی نکنند. هم فراکسیون امید و هم جریان اصلاحات.

وی ادامه داد: امّا توقعی که اصلاح‌طلبان از آقای روحانی دارند این است که باید توقعات را برآورده کند. درواقع اگر کابینه نیاز به تغیر دارد، روحانی سریع این کار را انجام دهد. الان مدت‌هاست  وزیر اقتصاد و وزیر کار نداریم و دقیقاً در ارتباط با این دو موضوع در کشور مشکل وجود دارد.

فعّال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه علاوه بر وزیر اقتصاد و کار، سخنگوی دولت هم نداریم، اظهار داشت: همچنین در چین و هند سفیر نداریم و این‌ها مواردی است که دولت باید سریع‌تر درباره آن‌ها تصمیم بگیرد. چنانچه سایر وزرا هم انگیزه لازم را ندارند، نسبت به تغییر آن‌ها اقدام کند.

دوستی، قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه با این قانون، بسیاری از استانداران از دولت می‌روند، افزود: وزارت کشور باید از الان باید  به فکر گزینه‌های جایگزین باشد.

وی با بیان اینکه واقعاً باید کابینه چه در صف و چه در ستاد قوی، باانگیزه و انقلابی شکل بگیرد، تصریح کرد: به امید خدا از این گرنه هم عبور می‌کنیم و من شک ندارم که آمریکایی‌ها نمی‌توانند ما را زمین‌گیر کنند. امید داریم ان‌شاءالله این مرحله را هم طی کنیم و آمریکایی‌ها از کاری که دارند انجام می‌دهند پشیمان شوند.

دوستی درباره ضررهای احتمالی حمایت اصلاح‌طلبان از دولت روحانی برای این جریان سیاسی، گفت: ۳ سال دیگر از عمر دولت باقی مانده و دولت در رأس کار است. اگر جریان اصلاحات به دولت کمک کند و دولت هم توجه لازم را برای ایجاد یک انگیزه قوی در صف و ستاد خود داشته باشد، موفق می‌شود.

وی افزود: معتقدم اگر دولت نجنبد و اهدافی که در انتخابات به مردم معرفی کرده است را محقق نکند، بدون شک هم دولت و هم جریان اصلاحات، ضرر خواهند کرد.

عضو سابق شورای شهر تهران درباره شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: این شورا  اخیراً شکل گرفته، ولی مورد اعتراض احزاب قانونی قرار گرفته و دارند رایزنی‌هایی می‌کنند تا در ترکیب شورا، اصلاحاتی صورت بگیرد.

دوستی، مشخص شدن ساختار شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را ضروری خواند و تصریح کرد: شورای‌عالی باید بر اساس یک استراتژی حرکت کند. در حالی که الان فاقد استراتژی و نقشه راه است. علاوه بر داشتن استراتژی و نقشه‌راه، باید توجه بیشتری هم به احزاب داشته باشد تا اشخاص.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملّی با بیان اینکه شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان موقّت است و منحل می‌شود، تصریح کرد: اگر پارلمان اصلاحات شکل بگیرد، بدون شک شورا منحل می‌شود.

نظر شما