شناسهٔ خبر: 28260684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

فرمانده سپاه داراب خبر داد

اجرای 200 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در داراب

صاحب‌خبر -
به گزارش شیرازه، سرهنگ محمدحسین هاشمیان عصر امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس از امروز با صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج امام خامنه‌ای و مسابقات فوتبال و فوتسال بسیج آغاز شد.

وی ادامه داد: نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برپایی نمایشگاه و تجلیل از اساتید ایثارگر، همایش گرامیداشت روز سرباز، نشست فصلی روشنگری با موضوع تبیین دستاوردهای انقلاب، همایش ائمه جماعات و هیئت‌امنای مساجد، عصر شعر دفاع مقدس، مراسم شبی با شهدا،همایش سرزمین نور، اکران فیلم‌های جشنواره عمار و رونمایی از نماهنگ جامانده بخشی از برنامه‌های فرهنگی ویژه دفاع مقدس است که طی روزهای آتی در شهرستان داراب اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه داراب اظهار داشت: اعزام تیم درمانی به مناطق محروم، اعزام اردوی جهادی به بخش فورگ، میقات صالحین و حضور سازماندهی‌شده بسیجیان در نماز جمعه، عطرافشانی قبور شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران  همچنین همایش روز بسیج پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس با حضور ۵ هزار نفر از بسیجیان شهرستان داراب دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

  هاشمیان خاطرنشان کرد: دفاع مقدس دوران طلایی و ظرفیتی سترگ است که باید در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها برای نسل امروز نهادینه شود.

وی با اشاره به وجوه تمایز دفاع مقدس با سایر جنگ‌ها گفت: جنگ تحمیلی با جنگ‌های دیگر تاریخ ایران تفاوت اساسی دارد چراکه به‌قصد دفاع از تمامیت ارضی و دفاع از انقلاب و اسلام توسط رزمندگان به سرانجام رسید و این موضوع در وصیت‌نامه شهدا به‌طور کامل مشهود است.

فرمانده سپاه داراب بابیان اینکه جنگ هشت‌ساله ما تبلور عاشورای حسینی و نشانه الگوپذیری مردم از حادثه کربلا بود، بیان کرد: در طول دوران بعد از انقلاب هر جا مقاومت کردیم برد با ما بود و هر جا کوتاه آمدیم، قافیه را باختیم بنابراین عرصه حماسه و مقاومت زوال‌ناپذیر است.

نظر شما