شناسهٔ خبر: 28260505 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشت ۶ هزار هکتار کلزا در استان + فیلم

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی: امسال ۶ هزار هکتار دانه روغنی کلزا به صورت پاییزه کشت می شود.

صاحب‌خبر -

کشت ۶ هزار هکتار  کلزا در استانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ خدرایی افزود: در سال گذشته تولید کلزا در استان مرکزی بیش از ۳ هزار تن بوده که نسبت به دوسال گذشته  صد دردرصد افزایش تولید داشته‌ایم.

وی گفت: امسال در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی و الگوی کشت قرار است از ۲۴۰ هزار هکتار کشت پاییزه استان مرکزی، ۶ هزار هکتار دانه روغنی کلزا کشت گردد که پیش بینی می شود که به میزان دو برابر سال گذشته تولید کلزا داشته باشیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: در سال گذشته هر کیلو کلزا به قیمت ۲۸۸۶ تومان از کشاورزان خریداری شده که به طور کامل به زارعین پرداخت شده است.

وی ادامه داد: کشت کلزا در استان از ۱۵ شهریور آغاز شده و تا ۱۰ مهر ماه ادامه دارد.

شریفی کارشناس مسئول سازمان جهاد کشاورزی شهرستان اراک نیز گفت: از نکات فنی کاشت کلزا این است که عمق کاشت در خاک باید از ۱ تا یک و نیم سانتی متر باشد و اگر آزمون خاک در اختیار نباشد به میزان ۱۰۰ کیلو فسفات صد و پنجاه کیلو پتاس و ۱۰۰ کیلوگرم کود اوره در زمان کاشت نیاز است و بعد از آبیاری اول بلافاصله بعد از چند روز حتما آبیاری دوم انجام شود.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2649818" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2234087/2649818?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما