شناسهٔ خبر: 28260355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

3610 متر از معابر روستایی بانه آسفالت شد

بختیار خدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای آسفالت معابر روستاهای بانه از محل اعتبارات بنیاد مسکن تامین و هزینه شده

صاحب‌خبر - بختیار خدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای آسفالت معابر روستاهای بانه از محل اعتبارات بنیاد مسکن تامین و هزینه شده است.
وی افزود: امسال پنج طرح هادی با همکاری دهیاری ها در روستاهای سبدلو، ساوان، ننور، عباس آباد و برده رش نمشیر اجرا شد که شامل جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت معابر است.
خدری تاکید کرد: سال آینده معابر روستاهای قاضی برد، مامال، ولی آباد، رشید قلعه، زوراو و ترخان آباد نیز از محل اعتبارات بنیاد مسکن روکش آسفالت می شود.
وی یادآور شد: مهمترین اولویت برای اجرای طرح هادی در روستاها مشارکت مردم، جمعیت ساکن و فراهم بودن شرایط برای اجرای طرح ها است.
خدری به اجرای سنگ فرش معابر روستایی در قالب طرح های هادی نیز اشاره کرد و گفت: سنگ فرش معابر روستاهای کریم آباد، دوسینه، صد بار، کوخ مامو، سویرو، بلو و منیجلان در حال انجام است که برخی از این پروژه ها به بهره برداری نیز رسیده است.
وی اضافه کرد: تاکنون برای سنگ فرش معابر روستایی هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن هزینه شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بانه اظهار داشت: بازنگری نقشه طرح های هادی روستاهای سبدلو، قاضی برد و عباس آباد نیز در دست اقدام است و فاز نخست اجرای طرح بافت با ارزش روستای پیاوین با 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی شروع شده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح بافت با ارزش روستای پیاوین برای مردم محلی اشتغال ایجاد می کند، افزود: در اجرای این طرح به همه جنبه های گردشگری و تاریخی روستا توجه می شود و سوئیت های اقامتی برای اسکان مهمانان به صورت سنتی و مطابق با بافت احداث می شود.
خدری با اشاره به اهمیت حفظ بافت معماری موجود در روستای پیاوین تاکید کرد: حفظ بافت معماری سنتی و صنایع دستی روستاها در اجرای طرح مد نظر قرار دارد به افرادی که بر اساس الگوی معماری که مورد تایید بنیاد مسکن در راستای توسعه گردشگری منطقه اقدام به بهسازی و نوسازی مسکن خود کنند، تسهیلات کم بهره، داده می شود.
وی با اشاره به اهداف مورد نظر در اجرای طرح های عمران روستایی یادآور شد: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستاها و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی از جمله اهداف این طرح ها است.
به گزارش ایرنا، طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی تاسیسات و تجهیزات نیازمندی های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی و طرح های ناحیه ای تعیین می کند.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7496/9102
انتهای پیام

نظر شما