شناسهٔ خبر: 28260347 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

داستان سیاه حامیان تروریسم؛ روزی کومله و امروز الاحوازیه

غرب و برخی مرتجعین منطقه برای آسیب به ایران روزی از کومله و داعش حمایت کردند و امروز هم از تروریست های الاحوازیه.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایش اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران بار دیگر زخم‌ کهنه دشمنان ملت را تازه کرد و پس از شکست های متوالی آنان در منطقه، صبح دیروز(شنبه) تروریست‌های وابسته به این کشورها با حمله‌ای کور به مراسم رژه نیرو‌های مسلح در شهر اهواز دست کم ۵۰ تن را شهید و یا زخمی کردند، بعد از گذشت یک ساعت از این حمله، گروه تروریستی "الاحوازیه" مسئولیت این اقدام تروریستی را به عهده گرفت و صلاح ابوشریف سخنگوی این گروه تروریستی در گفت و گو با تلویزیون اینترنشنال، حمله تروریستی به مراسم رژه را رسما در راستای عملیات‌ الاحوازیه اعلام کرد و مسئولیت  آن را بر عهده گرفت.

آمریکا، انگلیس، عربستان و اسرائیل اضلاع مربع فساد و تباهی در دنیا

تاریخ حملات تروریستی در کشورمان حاکی از وجود دست‌های پشت پرده ای است که طاقت مشاهده ثبات و امنیت پایدار نظام اسلامی را ندارند و در میدان های مخلتفی در مقابل ایران و جبهه مقاومت متحمل شکست های سنگینی شده اند و واضح است که مربع فساد و تباهی آمریکا، انگلیس، عربستان و اسرائیل پشت اقدام تروریستی اهواز هستند و در تمام تحرکات ضد امنیتی داخل کشور، به ویژه اقداماتی که در پوشش اقلیت‌های قومی رخ می‌دهد، حضور دارند، به طوری که  واشنگتن و لندن تولید فکر می‌کنند، طراحی‌ها با اسرائیل بوده و عربستان هم وظیفه تأمین مالی و تدارکاتی اقدامات تروریستی را بر عهده دارد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» هم با اشاره سیاست های مداخله جویانه واشنگتن در قبال تهران در یادداشتی به قلم «مارک دوبوویتز» مدیر بنیاد «دفاع از دموکراسی» توصیه می کند که دستورالعمل جدید امنیت ملی آمریکا باید به طور سیستماتیک، قدرت ایران را در تمامی کشورهای خاورمیانه از بین برده و  واشنگتن از طریق دولت‌های سنی علیه ایران، با نفوذ این کشور مقابله کند.این گزارش همچین به سپاه پاسداران ایران اشاره  و به دولت آمریکا پیشنهاد می کند که در سیاست جدید خود، سپاه را هدف قرار دهد.

جدا از جنگ رسانه ای آمریکا و حمایت های تبلیغاتی در اسرائیل، دولت های آنها هم بارها در امور داخلی کشورمان دخالت کرده و معارضان و مخالفان را به انجام حملات علیه حکومت و ملت کشورمان ترغیب کردند که البته چنین اقداماتی محدود به ایران نشده و طبق اظهارات رسانه های آمریکا، واشنگتن برنامه هایی برای آموزش گروههای تروریستی در سوریه را هم در دست اجرا داشته و دارند.

سکوت سازمان های مدافع حقوق بشر در شرایطی ادامه می یابد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیراسرائیل، به طور تلویحی تهدید کرده که "خود ایران" ممکن است از صفحه روزگار محو شود. نتانیاهو این تهدید را طی مراسمی در کنار تاسسیات هسته ای و محرمانه رژیم صهیونیستی بیان کرد. اظهارات او واکنش تند محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران را به دنبال داشت و ظریف، سخنان نتانیاهو را بی‌شرمی بی حد و اندازه دانست. همچنین جان بولتون مشاور رییس جمهور آمریکا در امنیت بین الملل اظهار کرده بود که " من با رئیس جمهور صحبت کردم و رئیس جمهور ترامپ به من گفت ، اگر ایران کار بدی انجام دهد هزینه ی سنگینی را می پردازد، هزینه ای که فقط چند کشور روی کره زمین پرداخت کرده اند". این تهدید ها و خط و نشان کشیدن ها به همین جا ختم نمی شود، چراکه شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که خود برخلاف تعداتش یکجانبه از برجام خارج شده بود، مدعی شد که اگر ایران برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد با مشکلاتی به مراتب بزرگتر روبرو می‌شود.

عربستان

عربستان  و حمایت همه جانبه از گروه الاحوازیه

حمایت و پشتیبانی گسترده برخی کشور‌های مرتجع حاشیه خلیج فارس هم  از گروهک‌های تروریستی در جنوب کشور از جمله الاحوازیه بر کسی پوشیده نیست، تا جایی که در گذشته رژیم آل سعود حبیب نبگان سرکرده گروهک بمب گذار خوزستان را به کشورش دعوت و تلاش کرد تا تیم‌های تروریستی را وارد جمهوری اسلامی کند و مجددا در استان خوزستان دست به جنایات ضدبشری علیه مردم بی‌گناه بزند، پس از آن هم احمد نیسی از عوامل بمب گذاری‌های استان خوزستان در سال ۱۳۸۴ و عادل سویدی عضو گروهک تروریستی "حزم" به دعوت سعودی‌ها و رژیم آل خلیفه وارد جزیره بحرین شدند تا برای سرکوب مردم انقلابی این کشور با نیرو‌های نظامی همکاری کنند.

اعلام حمایت سعودی‌ها از تروریست‌ها و به دنبال آن سیاست ایجاد نا امنی در ایران توسط سردمداران منفور این کشور در برهه ای شکل علنی پیدا کرد، به طوری که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با وقاحت تمام وعده داد تا آتش بی‌ثباتی و درگیری را وارد خاک ایران خواهد کرد و پس از آن شاهزاده ترکی الفیصل رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی سعودی و سفیر این کشور در آمریکا و بریتانیا هم در سال‌های اخیر دو بار در مجامع مربوط به گروه مجاهدین خلق حاضر شده و از اقدامات براندازانه آن‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده است.

سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تهدیدهای قبلی تروریست ها و حامیانشان درباره حملات تروریستی در داخل کشور می گوید که فیصل مشاور امنیتی دربار عربستان و برادرزاده پادشاه عربستان هم این تهدید را علیه ایران داشته و چندین بار با مریم رجوی سرکرده گروه منافقین اظهار کرده است که در تلاش برای تغییر نظام در ایران است واز طرفی فرماندهان و اعضای سازمان تروریستی الاحوازیه هم بارها اعلام جنگ کرده و پس از آن هم چندین عملیات انجام دادند که البته با ناکامی و سرکوب مواجه شده است و خود نیز بارها اعتراف کرد‌ه‌اند که از سوی عربستان حمایت مالی شده‌ و آموزش دیده‌اند. وی همچنین درخصوص نقش آمریکا در حملات تروریستی علیه ایران تاکید کردکه اظهارات ترامپ جای تامل دارد. وی بارها تاکید کرده است که به هر وسیله ممکن رژیم ایران را تغییر خواهد داد که یکی از راه‌های مدنظر ترامپ حملات تروریستی اینچنینی است. او بارها صراحتا اذعان کرده که ما می‌توانیم در داخل ایران ایجاد آشوب کنیم.

عربستان

 

کشور‌های مرتجع منطقه و دستهایی که به خون شهدا ایران آغشته است

سعودی‌ها با صرف هزینه‌های گزاف همواره در تلاشی بیهوده برای ایجاد نا امنی در کشور هستند، تا جایی که مولانیسی سرکرده سابق گروهک تروریستی «الاحوازیه»، که مورد حمایت مستقیم آن‌ها بود، هدف خود را جدایی خوزستان از ایران ، به شیوه اقدام نظامی اعلام کرده بود و در آستانه راه‌اندازی شبکه ای تلویزیونی در لاهه هلند با هزینه ریاض بود و شاخه نظامی گروهک او «گردان‌های محی الدین ال ناصر» در سال‌های گذشته چندین بار در استان خوزستان دست به اقدامات تروریستی زده و به اهدافی از جمله خطوط انتقال نفت و مراکز پلیس حمله کردند.

کشور‌های عرب مرتجع منطقه همواره برای هماهنگی و حمایت بیشتر از این گروه‌ها نشست‌های مشترکی با عناصر آن‌ها برگزار می‌کنند که در یکی از آن‌ها گروه‌های تندرو وهابی به همراه کشورهای مصر، قطر، بحرین و عربستان در کنار عناصر تروریستی "الاحوازیه" در قاهره، گرد هم جمع شدند که با وجود فضا سازی پر طمطراق و گسترده کشور‌های عربی و برخی رسانه‌های معاند ایران درباره این نشست، برخی خبر‌ها به منابع تامین مالی نشست توسط قطر و عربستان سعودی و برخی وهابی‌های بحرین اشاره کردند که دستشان به خون صد‌ها نفر از هموطنان عرب و مردم مظلوم و بیگناه خوزستان آلوده است و بررسی سوابق این گروهک تروریستی سندی بر خیانت‌های تاریخی آن‌ها در حق ملت ایران است.

امروز در سطح منطقه گروه‌های تروریستی زیادی تحت حمایت گسترده مالی سعودی‌ها برای تحقق رویای جدایی خوزستان از ایران هستند، به طوری که "جبهه العربیه لتحریر الاحواز اهواز، حزب النهضه العربی الاحواز اهواز، جبهه دموکراتیک ملی ملت اهواز، حرکه العداله، حرکه النضال" تنها بخشی از لیست گروه‌هایی هستند که عربستان به همراه برخی دیگر از کشور‌های همپیمان خود و با پشتیبانی از آن‌ها ، برای ایجاد ناامنی در خوزستان تلاش می کند.

حسن هانی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه اقدام تروریستی گروه "الاحوازیه" وابسته به جریان تکفیری_ وهابی عربستان و با هدف ضربه به اقتدار ایران بوده، معتقد است که تمام شواهد و تحقیقات نشان می‌دهد که این مجموعه تروریستی وابسته به جریان تکفیری_ وهابی عربستان بوده که از طریق شبکه ماهواره‌ای "احوازنا" که از سوی عربستان هدایت می‌شود، به تروریست‌ها و این گروهک تکفیری برای انجام این حادثه تروریستی سیگنال و کد داده شد و درحقیقت گروهک تکفیری این عملیات تروریستی را با دستور تروریست‌های وهابی و رژیم آل‌سعود انجام داد. اما به هر صورت گروهک تروریستی "الاحوازیه" از مردم خوزستان به ویژه مردم عرب این استان، که در طول جنگ تحمیلی ثابت کردند در کنار ملت ایران بوده و از ارزش‌های انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند، جداست.

عربستان

نقشه خیالی سعودی ها برای تجزیه ایران

رسانه‌های سعودی‌ها هم در این حوادث تروریستی و جنایات پیش آمده نقشی قابل توجه دارند، به طوری که تلویزیون العربیه وابسته به دولت عربستان در جریان یک برنامه با نشان دادن نقشه‌ای جعلی، متقلبانه مدعی شد "الاهواز"  کشوری عربی بوده که در همسایگی جنوب ایران قرار داشته است. هر چند این عملیات به لحاظ نظامی ارزش چندانی نداشت، اما رسانه‌های سعودی آن را به صورت گسترده ای بازتاب دادند. در گذشته هم شبکه "احوازنا" که از سوی عربستان اداره می‌شود، بارها با ارسال سیگنال‌هایی جوانان عرب خوزستانی را به شورش و انجام عملیات تروریستی تشویق کردند و عربستان هم در این میان به صورت آشکار تلاش می‌کند تا قومیت‌های ایران را تحت تأثیر قرار دهد.

سعودی‌ها و اربابان آن‌ها نقشه‌ای خیالی برای این گروه‌ها ترسیم کرده اند تا با شروع جنگی داخلی مانند سوریه، ایران را به آشوب بکشانند، تا جایی که ساعاتی پس از این حمله تروریستی «عبدالخالق عبدالله» مشاور سیاسی ولیعهد امارات در توئیتی نوشت "حمله به یک هدف نظامی، اقدام تروریستی نیست و انتقال نبرد به داخل ایران یک تصمیم علنی است و در آینده افزایش خواهد یافت."  این پیام نشان می دهد که غربی ها ، در کنار آن ها صهیونیست ها و سعودی ها بعد از شکست تروریست‌ها در سوریه و دستنیافتن به اهداف مورد نظرشان در یمن  به شدت به دنبال انتقام بوده و برای جبران شکست هایشان از کشتن مردم بی گناه، کودکان و زنان اجتناب نمی کنند، ولی در نهایت مرور سرنوشت عاملان حوادث تروریستی گذشته در کشور و وعده های مسئولان مبنی بر مجازات عاملان این حمله تروریستی نشان می دهد که عوامل و ریشه های این حمله کور به زودی شناسایی و مجازات می شوند.

گزارش از سید محسن حسینی

انتهای پیام/

نظر شما