شناسهٔ خبر: 28260091 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مفتی تروریست ها؛

تحریرالشام توافق روسیه و ترکیه درباره ادلب را نمی‌پذیرد

دمشق- ایرنا- 'ابویقظان المصری' از مفتی های برجسته گروه تروریستی تحریرالشام اعلام کرد که این گروه توافق روسیه و ترکیه درباره ایجاد منطقه حائل خالی از سلاح را نمی پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رسانه‌های نزدیک به تروریست‌ها شنبه شب به نقل از المصری اعلام کردند که این گروه به نبرد ادامه می‌دهد و عقب نشینی از هر منطقه ای که بر آن مسلط است را رد می‌کند.
گروه های تروریستی حراس الدین، انصارالتوحید، انصارالدین، گروه الفرقان و جند القوقاز و دیگر گروه‌های زیر مجموعه تحریر الشام نیز عقب‌نشینی از خطوط نبرد با ارتش سوریه که از جسرالشغور در شرق ادلب تا شمال حماه و جنوب شرق ادلب گسترده است را رد کردند.
آخرین خبرها درباره ادلب، توافق میان 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه و 'ولادیمیر پوتین' همتای روس وی درهفته گذشته در سوچی بود که هر دو در مصاحبه ای مشترکی اعلام کردند که تا روز 15 ماه اکتبر (23 مهر) در امتداد خطوط حائل بین معارضان مسلح سوری و ارتش سوریه (در ادلب) محدوده غیرنظامی به عمق 15-20 کیلومتر ایجاد می شود و این محدوده توسط گشت سیار ارتش ترکیه و پلیس نظامی روسیه کنترل خواهند کرد.
این توافق رئیسان جمهوری روسیه و ترکیه در رابطه با ادلب بر سر ایجاد یک منطقه حائل غیرنظامی در این استان مورد حمایت ایران نیز قرار دارد. 'بهرام قاسمی' سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز از توافق سوچی استقبال کرده است. فروردین سال 1394 به یک باره 14 هزار تروریست تازه نفس که در ترکیه تجمع کرده، آموزش دیده و تجهیز شده بودند، در یورشی همه جانبه استان ادلب در شمال سوریه را به تصرف خود درآوردند و فقط دو منطقه شیعه نشین 'فوعه و کفریا' آنهم با مقاومت مردمی به دست تروریست ها نیفتاد که این مناطق نیز با توافق دولت با تروریست ها حدود سه ماه قبل با خروج اهالی آن و ورود به مناطق امن، به اشغال این گروه ها درآمد و اموال مردم این دو شهرک از سوی تروریست ها غارت شد.
خاورم**8005 *شبس*1488 **

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما