شناسهٔ خبر: 28259997 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مجلات نامعتبر؛ آفت آموزش عالی در آفریقا

وزارت علوم و تحقیقات آفریقا با اعتراض به انتشار مجلات نامعتبر اعلام کرد: پخش مجلات نامعتبر که مملو از اطلاعات نادرست است، آفت آموزش عالی‌ است و می‌تواند آسیب‌های متعددی به سواد دانشجویان بزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، وزارت علوم و تحقیقات آفریقا با اعتراض به انتشار مجلات نامعتبر اعلام کرد: پخش مجلات نامعتبر که مملو از اطلاعات نادرست است، آفت آموزش عالی است. 

محققان دانشگاه‌های آفریقا که نیز از شرایط موجود ناراضی هستند می‌گویند: شرایط ساده انتشارات منجر به شیوع این پدیده شده است؛ در واقعیت تنها سود مالی برای آنها اهمیت دارد. 

اساتید دانشگاه‌های برتر آفریقا نیز می‌گویند: «خلاف مجلات معتبر که شرایط بسیار سختی برای انتشار و توزیع آنها وجود دارد، مجلات پوچ و نامعتبر به راحتی مجوز می‌گیرند؛ این موضوع در حالی رخ می‌دهد که پژوهشگران مجلات معتبر گاهی از شرایط عجیب برای انتشار مقالات و تحقیقات خود ناامید می‌شوند. 

دانشجویان آفریقایی باور دارند، با کاهش فشار وزارت علوم بر اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و ارزیابی عادلانه پژوهش‌ها تنها مجلاتی در بازار توزیع می‌شوند که ارزش علمی دارند. 

این پژوهش در سایت «universityworldnews» منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما