شناسهٔ خبر: 28259894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

66 نقطه پرحادثه در جاده های استان کرمانشاه وجود دارد

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با بیان اینکه 66 نقطه پرحادثه در جاده های استان‌ وجود دارد، گفت: باید این نقاط از نظر هندسی هرچه زودتر اصلاح شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ‌ بازوند، روز شنبه در نشست کمیسیون حمل و نقل و ایمنی راه ها که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از محل اعتبارات زلزله 22 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و بهسازی زیرساخت ها در حوزه راه و ایمنی راهها به سازمان پایانه های استان اختصاص یافت.
وی اظهار داشت : نیروی انتظامی باید با دقت بر ترددهای برون شهری نظارت داشته باشد و در این راستا بودجه مورد نیاز پلیس راه برای تامین امنیت راه ها تخصیص پیدا خواهد کرد.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید به شکلی عمل کنیم که آمار تصادفات جاده ای استان کرمانشاه هر سال 10 درصد کاهش پیدا کند.
بازوند با تاکید بر نظارت بر تردد موتورسواران در جاده های برون شهری گفت: باید پلیس با کسانی که در جاده های برون شهری بدون کلاه ایمنی موتورسیکلت سوار می شوند، با جدیت برخورد کند تا آمار تلفات جاده ای کاهش یابد.
استاندار کرمانشاه اظهار داشت: به منظور کاهش تلفات جاده ای نقاط پرحادثه جاده های استان هرچه زودتر باید اصلاح شوند.
مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه گفت: براساس آخرین آماری که پزشکی قانونی منتشر کرده است، در سال گذشته 481 نفر در اثر تصادفات جاده ای در استان جان خود را از دست داده اند.
شهرام‌ کهریزی با بیان اینکه تلفات ناشی از تصادفات در سال 96 نسبت به سال قبل از آن 10 درصد افزایش داشته است، افزود: از این آمار 123 نفر در تصادفات درون شهری، 329 نفر در تصادفات جاده ای و 29 نفر در تصادفات روستایی جان خود را از دست داده اند.
وی با بیان اینکه آمار تلفات جاده ای استان بالاست، گفت: کرمانشاه یک و نیم درصد جمعیت کشور را در خود جای داده اما سه درصد تلفات جاده ای کشور مربوط به این استان است.
مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه اعلام کرد: به منظور کاهش آمار تلفات جاده ای وضعیت راه ها و اقدام های انجام شده در این زمینه هر ماه بررسی و اقدام های لازم انجام می شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و بیش از 24 هزار و 640 کیلومتر مربع مساحت دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.
7445/8066

نظر شما