شناسهٔ خبر: 28259678 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آخرین وضعیت سد‌های استان تهران؛

۹۵ درصد از سد لار خالی است/ کاهش ۶۱ درصدی حجم ذخیره آب نسبت به سال قبل

خبرگزاری میزان- بررسی‌ها نشان می‌دهد که سد لار با کاهش ۶۱ درصدی حجم ذخیره آب نسبت به سال گذشته روبرو بوده و در حال حاضر ۹۵ درصد از این سد خالی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری تابستان سختی را برای بیشتر شهر‌های کشور رقم زد و با توجه به اُفت ذخیره برفی استان باعث شد تا کل حجم آب ورودی به سد‌های تهران از ابتدای سال آبی تاکنون به یک میلیارد و ۱۶۳ میلیون مترمکعب برسد. 

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته حجم آب ورودی به سد‌های استان تهران بالغ بر یک میلیارد و ۷۲۶ میلیون متر مکعب بوده است که بیش از ۵۶۰ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد.

براساس آخرین بررسی‌ها میزان بارندگی‌های استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون به ۲۵۶ میلیمتر رسیده است که در مقایسه با سال آبی گذشته ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده است. 

از طرفی کاهش بارندگی‌ها در سال آبی ۹۶-۹۷ باعث شد که حجم آب ورودی به سد‌های پنجگانه استان تهران از جمله کرج، لتیان، طالقان، لار و ماملو در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته با کاهش ۳۲ درصدی روبرو بوده است.

لازم به ذکر است که ذخیره فعلی سد‌های پنجگانه استان رقم ۶۴۲ میلیون مترمکعب را نشان می‌دهد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۵ درصدی روبرو بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ذخیره فعلی سد‌های استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱۰ میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

در میان پنج سد اصلی تامین کننده آب استان تهران سد کرج حال و روز بهتری دارد به طوری که در حال حاضر ۷۹ درصد از این سد پر است و حجم ذخیره آن نیز به ۱۴۴ میلیون مترمکعب رسیده است که در مقایسه با سال گذشته با کاهش ۶ درصدی روبرو بوده است.

در مقابل سد لار با کاهش ۶۱ درصدی حجم ذخیره آب نسبت به سال گذشته حال و روز خوبی ندارد در حال حاضر ۹۵ درصد از این سد خالی است.

لازم به ذکر است که حجم فعلی سد لار به ۴۳ میلیون مترمکعب رسیده است که در مقایسه با سال گذشته ۶۸ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما