شناسهٔ خبر: 28259584 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

درگیری طرفداران عربستان و امارات در غرب یمن

منابع یمنی از وقوع درگیری خونبار بین نیروهای طرفدار ائتلاف سعودی در ساحل غربی خبر دادند، در همین حال جبهه ملی مقاومت جنوب یمن هم بر حق ملت یمن در دفاع از میهن خود در برابر اشغالگران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

منطقه «الخوخه» در استان الحدیده در غرب یمن از پنجشنبه شب گذشته شاهد درگیری‌های شدید طرفداران عربستان و امارات است.

این درگیری مسلحانه بین طرفداران «احمد الکوکبانی»، از فرماندهان طرفدار ائتلاف سعودی با گروه‌های مسلح از نیروهای موسوم به العمالقه وابسته به امارات (از اهالی الصبیحه) رخ داده است.

منابعی ویژه در گفت‌وگو با «وکالة الصحافة الیمنیه» با اشاره به کشته و زخمی شدن بیش از هفت نفر در این درگیری‌ها گفت: علت اختلافی که منجر به بروز این درگیری شد پرداخت نشدن حقوقشان بود که به درگیری لفظی و در نهایت درگیری مسلحانه شد.

بیانیه جبهه ملی مقاومت جنوب علیه ائتلاف سعودی-اماراتی

گروه موسوم به «جبهه ملی مقاومت جنوب» یمن علیه متجاوزان و اشغالگران هم در بیانیه‌ای بر حق ملت یمن در دفاع از سرزمین خود و مقابله با متجاوزان و اشغالگران تاکید کرد.

در این بیانیه که به مناسبت چهارمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر یمن صادر شد جبهه مقاومت جنوب یمن اعلام کرد که با قدرت در کنار ارتش شجاع و کمیته‌های مردمی یمن است که برای دفاع از میهن و اهداف بزرگ انقلاب وارد نبرد سختی شدند.

این بیانیه افزود: سرزمین ما تحت عنوان‌های دروغینی در معرض تجاوز ناعادلانه آمریکا و اسرائیل و ابزارهای آن در منطقه است و این تجاوز با هدف نابودی اهداف نجیب و وطن پرستانه انقلاب و مهم ترین آن آزادی، توسعه و استقلال کشور صورت گرفته است.

جبهه جنوب یمن تاکید کرد: ملت مبارز و صبور ما در جنوب و شمال یمن هیچ گزینه ای جز مقابله با این تجاوز وحشیانه برای دفاع از خاک و ناموس خود ندارند.

نظر شما