شناسهٔ خبر: 28259139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر اصفهان:

شادی مردم در گرو خدمت رسانی صحیح است نه برگزاری کنسرت/ترویج تفکر لیبرالی بزرگترین منکر است

حوزه/ حجت الاسلام عبد اللهی نژاد گفت: تنها راه عدم گرفتاری به آلودگی‌ها در فضای حقیقی و مجازی را توجه به امربه معروف و نهی از منکر است، دین اسلام دین به من ربطی ندارد و به شما ربطی ندارد نیست، همه ما مسئول هستیم، ترویج تفکر لیبرالی بزرگترین منکر در جامعه است

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام احمد عبد اللهی نژاد در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون مصادیق منکر و معروف  درجامعه امروز و عدم محدود سازی رسالت این ستاد به  مسائلی چون عدم پوشش و حجاب  بانوان در جامعه، اظهار کرد: امربه معروف و نهی از منکر یک فریضه بزرگ است، اقامه نماز، عدل و احسان به واسطه این فریضه بزرگ اتفاق می‌افتد.

*ریشه مشکلات جامعه در حرام خواری است

وی با بیان اینکه گستره این فریضه در حد برخی از فرائض الهی خلاصه نمی‌شود و خاستگاه امر به معروف تمام شئون زندگی یک انسان را در بر می‌گیرد، عنوان کرد: شرط نصرت پروردگار همین امر به معروف و نهی از منکر است و در حوزه مسائل اجتماعی تنها راه برون رفت از مشکلات اجتماعی، احیا امر به معروف و نهی از منکر و حس مسئولیت پذیری آحاد جامعه در قبال منکرات اجتماع می باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: اگر اعتقاد داریم ریشه همه مسائل و مشکلات جامعه بشری از حرام‌خواری است، بهترین راه حل دفع آن توجه به امر به معروف و نهی از منکر است.

*دشمن به دنبال وابسته کردن جامعه به فرهنگ منحط غربی است

وی با اشاره به عده‌ای که مدام دم از حقوق شهروندی می‌زنند، گفت: در قانون حمایت از آمران به معروف ارشاد، دعوت به خیر و نصیحت حق تک‌تک همه ما شمرده شده است؛ نه تنها نسبت به یکدیگر بلکه به مسئولان عالی رتبه حتی رئیس‌جمهور و وزرا نیز می‌توان امر به معروف کرد، دشمن به دنبال وابسته کردن جامعه به فرهنگ منحط غربی است؛ نسبت به همدیگر متذکر باشیم.

حجت الاسلام عبد اللهی نژاد، حفظ نظام دینی را بزرگترین معروف عنوان کرد و افزود: مسئولان فقط یک روز را اختصاص به دیدار مردمی نگذارند و همیشه در دسترس مردم باشند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بزرگترین منکر اخلال در نظام جمهوری اسلامی است گفت: یکی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر رصد و شناسایی منکرات جامعه و تدبیر برای رفع نمودن آن منکر است.

* تفکر لیبرال منکری است که جامعه را فراگرفته است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: تفکر لیبرال یک تفکرحاکم و منکری است که جامعه را فراگرفته و با ریشه دواندن در خانواده، مدرسه و اقشار مختلف جامعه به بزرگترین منکر و  منکرساز تبدیل شده است که متاسفانه در رفتار و عملکرد برخی از مسئولین کاملا واضح و شفاف است.

وی در تشریح برخی از منکراتی که متاثر از تفکرات لیبرالی است و توسط مدیران شهری در سطح جامعه د رحال ترویج است، گفت: دور کردن جوانان و نوجوانان از فعالیت های فرهنگی در مساجد به بهانه ایجاد فرهنگسراها و تبدیل مساجد به مکانی صرفا برای اقامه نماز، نصب اِلمان ها در مکان های مختلف که در آن هیچگونه نمادی از اسلام و ارزش های اسلامی نمایش داده نمی شود، تغییر بی دلیل نام برخی از خیابان ها و معابر و حذف نام علما و بزرگان دینی شهر اصفهانو پرداختن به مسائل حاشیه ای و نه وظیفه ی اصلی در راستای حذف ارزش ها و تخریب وجهه علما و حوزه علمیه از جمله مصادیق منکرات برخاسته از تفکر لیبرال است.

*تشریح منکرات و مصادیق تفکر لیبرال توسط مدیران شهری

حجت الاسلام عبد اللهی نژاد، تحمیل هزینه های میلیاردی برای برگزاری برخی از برنامه های کم اثر و بی اثر و در عوض کم نمودن هزینه ها برای گرامی داشت شعائر و ایام محرم و عزاداری امام حسین ، افزایش سه برابری برگزاری کنسرت ها و حذف جلسات تاثیرگزار مانند شورای فرهنگ عمومی، تعیین اولویت های کاری بر خلاف اولویت های رهبری که  متاسفانه برخی به بهانه شادی مردم در حال اشاعه لودگی در سطح جامعه هستند، متحجر نشان دادن تفکرات مقابل لیبرال و مبارزه با ارزشهای اسلامی مانند تغییر نام شواری اسلامی شهر به پارلمان شهری را از دیگر مصادیق ترویج تفکر لیبرالی و رواج منکرات دانست.

وی، تنها راه عدم گرفتاری به آلودگی‌ها در فضای حقیقی و مجازی را توجه به امربه معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: نباید نسبت به این فریضه الهی غافل شد؛ دین اسلام دین به من ربطی ندارد و به شما ربطی ندارد نیست، همه ما مسئول هستیم.

نظر شما