شناسهٔ خبر: 28259087 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

اصغر مسعودی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

پیشرفت و توسعه کشور مرهون ایثارگری رزمندگان و شهدای دفاع مقدس است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت و توسعه امروز ایران امروز باعث خشم دشمنان کشورمان شده است که همه این‌ها مرهون ایثارگری رزمندگان و شهدای دفاع مقدس است.

صاحب‌خبر -

//«اصغر منصوری» نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به مقاومت رزمندگان دوران دفاع مقدس در طول هشت سال جنگ تحمیلی، دستاوردهای‌های عظیم امروز کشورمان در تمام زمینه‌ها و به‌خصوص در موضوع فناوری هسته‌ای و توان دفاعی نیروهای مسلح را مرهون خون شهدا دانست و اظهار داشت: امنیت و آسایشی که ما از نعمت آن بهره‌مند هستیم به خاطر حضور به موقع مردان و زنان غیورمان در بحرانی‌ترین زمان ممکن در جبهه‌ها بود.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه بزرگ‌ترین خواسته و آرزوی رزمندگان در دفاع مقدس کسب رضایت خدا از طریق شهادت بود، افزود: روزی که صدام وعده تصاحب ایران را به آمریکایی‌ها می‌داد، از حضور مردان و زنان مومن و با شهامت و خستگی‌ناپذیر در کشورمان خبر نداشت؛ لذا رژیم بعث که تحت حمایت‌های ابر قدرت‌های غرب و شرق بود در مقابل رزمندگان ما که با کمترین امکانات جنگی در میدان نبرد حضور داشتند، ذلیل و متحمل شکست‌های سنگین شد.

وی با اشاره به تحولات منطقه و عدم وجود امنیت در برخی از کشورهای همسایه خاطرنشان کرد: ما باید تحت هر شرایطی قدردان نعمت بزرگ امنیت باشیم؛ چراکه غفلت از این موضوع مهم، کم‌توجهی به ارزش‌ها و آرمان‌های کسانی است که برای تامین امنیت کشورمان به شهادت رسیدند.

نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی نقش صدا و سیما و آموزش و پرورش در به نمایش گذاشتن رشادت‌های رزمندگان جنگ تحمیلی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار، شهامت و شهادت در جامعه کنونی را بی‌بدلیل عنوان کرد و گفت: متولیان فرهنگی در سازمان صدا وسیما می‌بایست ساخت برنامه‌های ارزشی را جایگزین تولیداتی کنند که کم‌ترین اثر را در فرهنگ خانواده‌های ایرانی دارد؛ لذا در این چند سال اخیر شاهد تولیدات و آثار دفاع مقدسی مناسبی نبودیم.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای مهمی که می‌تواند از سوی آموزش و پرورش برای شناخت و برقراری ارتباط جوانان با شهدا و یادگاران دوران جنگ تحمیلی اتخاذ شود این است که وقایع و سرگذشت‌های رزمندگان و به‌ویژه شرح حال عملیات‌های مهم در دفاع مقدس در کتب درسی گنجانده شود تا دانش‌آموزان ما بدانند چه رنج‌ها کشیده شد تا کشور ما امروز به جایگاهی برسد که حتی دشمنان ما هم به امنیت و آسایش درونی ایران غبطه بخورند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نسل جوان و به‌ویژه دانش آموزان را سرمایه‌های عظیم در راستای رونق و آبادانی کشور دانست و گفت: یکی از نقش‌های مهم آموزش و پرورش، نشر ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس در میان قشر دانش‌آموز است که آینده‌سازان این مرز و بوم هستند.

منصوری کم‌ترین وظیفه متولیان فرهنگی کشور را آشنا کردن جوانان با اهداف و آرمان‌های رزمندگان و ارزش‌های دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: کسانی که برای برپایی انقلاب اسلامی و دفاع از کشور به شهادت رسیدند حق بزرگی به گردن ما دارند. پیشرفت و توسعه ایران امروز، اقتدار و توان نظامی و هرآنچه که باعث خشم دشمنان کشورمان شده است، همه مرهون ایثارگری رزمندگان و شهدای دفاع مقدس است؛ لذا مسوولان باید با همت و عزمی راسخ فرهنگ و دستاوردهای جنگ تحمیلی را برای جامعه کنونی بازگو کنند. نهادینه شدن فرهنگ ازخودگذشتگی، شهامت و شهادت‌طلبی باعث می‌شود که جامعه ما از گزند توطئه‌ها و خصومت‌های دشمنان محفوظ بماند.

نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز در مجلس، زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدا و ترویج عقاید و باورهای رزمندگان دوران دفاع مقدس به جامعه کنونی را مهم‌ترین عامل مقابله با تهاجم فرهنگی استکبار دانست و گفت: دشمنان درصدد هستند تا جوانانی که دوران انقلاب و همچنین جنگ تحمیلی را درک نکرده‌اند را از مسیر شهدا دور کنند؛ لذا با در اختیار قرار دادن برنامه‌های مختلف شبکه‌های مجازی می‌کوشد تا نسل جوان ما را با محیطی آشنا کند که سراب است و چیزی جز غفلت از یاد خدا در آن نیست.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه مال‌اندوزی برخی از مسوولان، مردم را نسبت به اصل انقلاب و نظام بدبین می کند، تصریح کرد: مسوولان باید در عمل با مردم صادق باشند، ما نباید با زبان از شهدا و کردارشان برای مردم صحبت کنیم؛ اما در عمل مسیری غیر از راه شهدا را طی کنیم. مردم عملکرد ما را می‌بینند، اینکه برخی از مسوولان به جای اینکه برای کسب رضای خدا در مسیر خدمت به مردم حرکت کنند، به دنبال منافع شخصی و امور دنیوی خود باشند به معنای همراه شدن با دشمنان ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا و امام راحل است.

 انتهای پیام/ 151

نظر شما