شناسهٔ خبر: 28259047 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

زنگ شکوفه ها در مدارس ابتدایی لرستان نواخته شد

با حضور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان مراسم نمادین زنگ شکوفه ها در مدرسه «حکمت» ناحیه دو خرم آباد نواخته شد

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان همچون سال‌های گذشته، دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در آغاز فصل رویش و بهار تعلیم و تربیت ،یک ‌روز زودتر به مدرسه می‌آیند و با فضای مدرسه آشنا می‌شوند  برهمین اساس برنامه نمادین شروع سال تحصیلی  تحت عنوان زنگ شکوفه ها   امروز شنبه 31 شهریور ماه 97 برای دانش آموزان پایه اول مقطع ابتدایی در مدارس دوره اول ابتدایی سراسر استان برگزار شد . مراسم نمادین زنگ شکوفه های امسال با حضور رضا زینی وند مقدم  مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان و تعدادی از مسئولین استانی و شهرستانی  همزمان با سراسر کشور در مدرسه «حکمت» ناحیه دو خرم آباد نواخته شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در این مراسم  اظهار کرد: 32 هزار دانش آموز پایه اول امروز 31 شهریورماه همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی را شروع کردند.وی ابراز امیدواری کرد: در آستانه بهار تعلیم و تربیت و آغاز فصل شکفتن  با حضور ۳۴۲ هزار دانش آموز در قالب چهار هزار و 568  مدرسه  و شانزده هزار و520کلاس درس در تمام مقاطع و با بیش از ۲۵ هزار نیروی معلم و ۳ هزار نیروی اداری در سال جدید شاهد مهری پر شور و سالی توام با موفقیت باشیم .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم نمادین زنگ شکوفه ها ضمن تسلیت ایام عاشورا و گرامیداشت هفته سراسر افتخار دفاع مقدس گفت :
هفته دفاع مقدس یادآور شجاعت دلیری و استقامت ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی است .
رضا زینی وند مقدم یاد و خاطره امام عزیز و بزرگوار را گرامی داشت و آغاز سال تحصیلی را به نوباوگان جامعه اسلامی تبریک گفت و ماه مهر را رویش دانایی، تولد زندگی، آغاز محبت و شروع الفبای زندگی و بنا گذاشتن توسعه و پیشرفت و تعالی کشور عنوان کرد .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در سخنانی از معلمان ، دانش آموزان و اولیای آنان  خواست تا با یک تعامل سازنده و همگانی نقش خود ایفا کنند.
 وی به  سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت امروز این سند بعنوان نقشه راه و بر اساس تاکیدات مقام عظمای ولایت و توصیه‌های ریاست محترم جمهور و وزیر محترم آموزش و پرورش و دلسوزان نظام در حال  اجرا و پیاده سازی است .
وی  یکی از  مهمترین برنامه‌های سند تحول بنیادین را مدرسه محوری عنوان کرد و گفت در این سند مدرسه محوری به معنای نقش اول و نقش اصلی و بی بدیل تعلیم و تربیت مورد نظر است و همه مسئولین و عوامل اداری بعنوان تدارک چی و پشتیبان مدرسه باید ایفای نقش کنند .
زینی وند مقدم با تاکید بر  اینکه مدرسه باید جایگاه واقعی خود را به عنوان کانون تعلیم و تربیت پیدا کند و همه باید در این راستا تلاش کنند ،گفت : دیگر زمان آن گذشته که ما به صورت بخشنامه ای و از راه دور عمل کنیم .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان دوره  ابتدایی را دوران نشاط و بهترین دوره  شکل گیری شخصیت کودک نامید و بر برنامه‌ریزی درست و صحیح برای شکل‌گیری مطلوب  شخصیت کودکان تاکید کرد .وی تصریح کرد آن گونه که ما علاقه داریم فرزندان ما تربیت نمی شوند بلکه آن جوری که برنامه ریزی و عمل می‌کنیم تربیت می‌شوند. بنابر این ضرورت دارد با برنامه ریزی و فکر صحیح در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم تا بر اساس آن فکر و برنامه، استعدادهای بزرگترین سرمایه های ما، یعنی فرزندان این مرز و بوم شکوفا شود .
زینی وند مقدم در پایان خطاب به اولیای دانش آموزان گفت بمنظور پرورش دانش‌آموزان پرسشگر و خلاق ، لازم است الگوهای ملی را به آنها آموزش دهیم آموزش هایی مانند آموزش قرآن ،آموزش حقوق شهروندی و .... و ضرورت دارد سبک زندگی کودکان را جوری فراهم آوریم که استعدادهای آنها شکوفا شود .



















 

نظر شما