شناسهٔ خبر: 28258976 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

"فهام" مقابل خاموشی می‌ایستد؟

مجری طرح فهام گفت: امسال با تجهیز ۶۵ هزار چاه کشاورزی توانستیم ۱۵۰۰ مگاوات مدیریت بار را در شبکه انجام دهیم که اگر بتوانیم تمام چاه‌های کشاورزی را به این سیستم مجهز کنیم، می‌توانیم ۳۰۰۰ مگاوات مدیریت مصرف را داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

هادی مدقق در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که علی‌رغم محدودیت‌هایی که برای تامین برق تابستان وجود داشت، تجهیز کنتورهای مشترکان دیماندی در دستور کار قرار گرفت، افزود: حدود ۲۸۰ هزار مشترک بزرگ کشور در حوزه‌های صنایع، کشاورزی و اداری به طرح فهام مجهز شده‌اند. علاوه بر این حدود ۶۵ هزار چاه کشاورزی نیز به کنتور هوشمند تجهیز شد.

وی اظهار کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته امسال یا نهایتا تا آخر تابستان سال آینده کلیه مشترکان دیماندی که مصرف آن ها بیش از  ۳۰ کیلووات ساعت است را به کنتور هوشمند مجهز خواهیم کرد.

مجری طرح فهام با بیان این که در حال‌ حاضر ۳۰۰ هزار چاه کشاورزی برقی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: اگر بودجه و اعتبار لازم به این حوزه اختصاص پیدا کند، قصد داریم تا کلیه چاه‌های کشاورزی را به کنتور هوشمند مجهز کنیم.

مدقق با تاکید بر این که تجهیز چاه‌های فشار قوی به کنتور هوشمند علاوه بر مدیریت بار موجب صرفه جویی در مصرف آب نیز خواهد شد، گفت‌: طبق برآوردهای صورت گرفته برای تجهیز تمامی چاه‌ها به ۱۰۰۰میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که اگر تامین اعتبار صورت بگیرد می‌توانیم کار را بدون مشکل پیش ببریم.

اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند که جزو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده دو سال پیش در وزارت نیرو به تصویب رسید. در این طرح اولویت با مشترکان بزرگ با مصرف بالای ۳۰ کیلووات و چاه‌های کشاورزی بود و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود تمام ۴۵۰ هزار مشترک دیماندی و چاه‌های کشاورزی که بیش از ۵۰ درصد بار مصرفی کشور مختص به این دو بخش می‌شود به کنتورهای هوشمند تجهیز شوند.

انتهای پیام

نظر شما