شناسهٔ خبر: 28258704 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

مدال برنز بریمانلو در رقابت‌های جهانی جودو

جودوکار شایسته کشورمان با پیروزی در دیدار رده‌بندی برابر نماینده مغولستان به مدال برنز رقابت‌های جهانی دست پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

محمد محمدی بریمانلو جودوکار وزن ۷۳- کیلوگرم تیم ملی کشورمان که دیروز با ۵ پیروزی و یک شکست به دیدار رده‌بندی رقابت‌های جهانی رسیده بود، در این مرحله برابر «اودبایار بولدباتار» از مغولستان به پیروزی رسید و مدال برنز گرفت. این مغولی با رنکینگ چهار دنیا و مدال برنز دوره قبل جهان، در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۱۷ آسیا برابر بریمانلو به پیروزی دست پیدا کرده بود.
بریمانلو دیروز مبارزات بسیار خوبی به نمایش گذاشت و شایسته کسب مدال بود. وی که مدتی قبل مدال برنز بازی‌های آسیایی را کسب کرده بود، با برتری مقابل «کیم چول وانگ» از کره شمالی، «ایشن امانوف» از قرقیزستان، «تامی ماکیاس» از سوئد، «ایلیان پاتکوویچ» از مولداوی و «لاشا شاداتوشیلی» از گرجستان به نیمه نهایی راه یافته و در این مرحله برابر «آن چان‌گریم» از کره جنوبی باخت و به دیدار رده‌بندی رفت.
اوج کار این جودوکار خوب کشورمان در مبارزات امروز برتری مقابل حریف گرجستانی بود. جودوکاری عنوان دار با رنکنیگ با رنکینگ ۶ دنیا که مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ شاخص‌ترین مدال وی بود. این گرجستانی تنها ۱۳ ثانیه برابر بریمانلو دوام آورد و با ضربه فنی بازنده تاتامی را ترک کرد و در گروه بازنده‌ها هم به مغولستان باخت و از دست یابی به مدال بازماند.
 این هفتمین مدال جودو ایران در رقابت‌های جهانی است. پیش از بریمانلو ، آرش میراسماعیلی دو طلا و دو برنز، محمود میران و سعید ملایی هم هر کدام یک برنز برای جودو ایران در رقابت‌های جهانی کسب کرده بودند.

نظر شما